تردد در جاده‌‌های استان با تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تردد در جاده‌ها و محورهای استان کرمانشاه با داشتن تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۱۷۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 26 January 2016
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تردد در جاده‌ها و محورهای استان کرمانشاه با داشتن تجهیزات ایمنی امکان‌پذیر است.

سرهنگ محمد مرادی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کرمانشاه، اظهار داشت: وضعیت بیشتر راه‌ها و محورهای استان کرمانشاه در اثر بارندگی لغزنده است و رانند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گانی که قصد تردد از محورها و جاده‌‌‌های استان را دارند با تجهیزات ایمنی رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به مه‌گرفتگی اوایل صبح در بیشتر محورهای استان، افزود: در ایامی که براساس نظر هواشناسی ریزش برف در استان پیش‌بینی می‌شود به طور معمول محورهای روانسر، سراب نیلوفر، اسلام‌آباد غرب و سنقر و کلیایی به دلیل شرایط آب و هوایی بیشتر از سایر محورها دچار مه‌گرفتگی می‌‌شود.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه احتمال مه‌گرفتگی در این محورها در اوایل فردا صبح نیز وجود دارد، عنوان کرد: از اوایل صبح امروز ترافیک روانی در تمامی محورها و جاده‌‌های استان دیده می‌‌شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت حداقل سرعت در شرایطی که جاده‌‌ها لغزنده است، خاطرنشان کرد: به طور معمول رانندگان کم تجربه با بی‌احتیاطی در شرایط مه گرفتگی و شبنم صبحگاهی یا یخ سیاه سبب وقوع تصادف و واژگونی خودرو در جاده‌‌های برون شهری می‌‌‌شوند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در شرایط مه‌‌آلود غلظت بخار و مه بر سطح داخلی و خارجی شیشه خودرو نیز تأثیر می‌گذارد و در چنین شرایطی استفاده از برف‌‌‌‌‌پاکن شیشه جلو و عقب خودرو ضروری است.

سرهنگ مرادی به همراه داشتن و استفاده از مایع ضد یخ برای شستن شیشه جلو خودرو را در این ایام را ضروری دانست و افزود: رانندگان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کرده و با سرعت مطمئنه در راه‌ها رانندگی کنند تا به محض رو‌به‌رو شدن با شرایط نامساعد جوی فرصت عکس‌العمل بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار