مديرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه گفت: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در استان کرمانشاه ۹۰ درصد است و در بخش صنعت تنها ۴ درصد مصرف آب داریم.
کد خبر: ۲۰۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 07 April 2016
مديرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه گفت: میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در استان کرمانشاه ۹۰ درصد است و در بخش صنعت تنها ۴ درصد مصرف آب داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیاست امیریان در جلسه کارگروه اقتصاد استان که امروز پنجشنبه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شاخص های حفاظت و بهره برداری برنامه چهارم و پنجم اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید مصرف آب زیرزمینی و در کنار آن بهره وری در بخش خصوصی را ۲۵ درصد افزایش داد.

مديرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه با بیان اینکه تعداد ۲۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده، افزود: تجهیز چاه ها به ابزار اندازه گیری هوشمند، تقویت آبخوان از طریق افزایش بازرسی ها، از جمله شاخص های حفاظت و بهره برداری بودند.

امیریان کنترل ۳۸۰۰ حلقه چاه پروانه دار و فاقد پروانه را از جمله اقدامات انجام شده در بحث شاخص ها عنوان کرد و گفت: ۱۲ هزار حلقه چاه پروانه دار داریم  و تنها یک ششم چاه ها ادوات اندازه گیری دارند.

وی تجهیز چاه های آب به ادوات اندازه گیری را الزامی دانست و گفت: میزان بارندگی های استان کرمانشاه ۵۹۸ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته آن ۹۲ درصد ‌نسبت به میانگین بلندمدت ۴۸ درصد افرایش داشته است.

این مسئول بیان کرد: استان کرمانشاه طی سال های اخیر با مشکل کمبود بارش ها مواجه بوده و ۸۰۰ میلیمتر کاهش بارندگی داریم و با وضعیت امسال تنها یک ششم کاهش بارندگی های استان جبران شده است.

امیریان با بیان اینکه ۹ سد در دست اجرا در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه اصلی اجرا و ۴۶۰۰ هکتار شبکه فرعی، ۱۷ هزار و ۸۵۰ شبکه در دست اجرا و ۲۵ هزار و ۳۰۰ شبکه در دست مطالعه داریم.

سراب ها و رودخانه‌ها در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند

مديرعامل شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه افزود: باوجود اینکه بارندگی های اخیر سبب طغیان رودخانه ها و سراب های استان کرمانشاه شده اما در تابستان دوباره با مشکل کمبود آب مواجه می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: استان کرمانشاه یک و نیم درصد وسعت کشور، ۲.۶ درصد جمعیت کشور، ۵ درصد اراضی قابل کشت کشور، ۷.۶ درصد اراضی دیم و ۲.۶ درصد اراضی آبی کشور را به خود اختصاص داده است و امسال نیز وضعیت بارندگی ها در استان خوب بوده است.

امیریان با ادامه توضیحات گفت: ۳ طرح آبرسانی در کرمانشاه، سنقروکلیایی و پاوه، آبرسانی میان مدت به گیلانغرب، صحنه و کرندغرب و آبرسانی بلندمدت به اسلام آباد غرب، کرند غرب، تازه آباد و هرسین در دست اجرا داریم.

این مسئول با بیان اینکه ۵ طرح ساماندهی رودخانه در استان کرمانشاه در دست انجام است، افزود: طرح ساماندهی قره سو ۸۹ درصد پیشرفت دارد.

وی عدم تخصیص اعتبارات کافی در سال گذشته را از دلایل عدم موفقیت برخی طرح ها عنوان کرد و ‌گفت: عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های تامین و انتقال آب از دلیل دلایل کندی کار بوده است.

امیریان میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در کشور را ۹۳ درصد عنوان کرد و  افزود: مصرف آب شرب خانگی در کشور ۶.۱ درصد و صنعت ۲ درصد است اما در استان کرمانشاه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی ۹۰ درصد، شرب ۶ درصد و صنعت ۴ درصد است.

وی مدیریت غیرسازه را از جمله اهداف خود عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۳۸ کیلومتر اجرای طرح ساماندهی رودخانه در استان داشتیم و این میزان در سال ۹۳ نیز ۲۵ کیلومتر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار