مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: همایش چالش‌های توسعه اقتصاد گردشگری در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 15 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، جلیل بالایی در همایش چالش‌های توسعه اقتصاد گردشگری اظهار داشت: یکی از مهمترین مقوله‌هایی که در حوزه گردشگری چندان به آن توجه نمی‌شود موضوع آموزش است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت حساسیت نسبت به مقوله آموزش گردشگری گفت: جوامع زمانی رشد پیدا می‌کنند که مردمان آن تحت تأثیر آموزش قرار گرفته باشند بنابراین ما نیز باید به سمت توسعه آموزش حرکت کنیم.
وی از انسان به عنوان محور توسعه در جوامع مختلف یاد کرد و افزود: برای توانمندی جامعه انسانی هیچ راهکاری جز آموزش وجود ندارد و توسعه یافتگی در گرو انسان‌های توسعه یافته است.
بالایی عنوان کرد: استان کرمانشاه برای توسعه گردشگری همه نیازهای اولیه از جمله آثار تاریخی فرهنگی، مناظر طبیعی و خدادادی را دارد و تنها کافی است در حوزه آموزش و ایجاد زیرساخت‌ها گام برداریم.مدیر نیروی انسانی MGM هتل آمریکا در این همایش آسان‌ترین و منطقی‌ترین راه برای حل معضل بیکاری، توسعه گردشگری دانست و اظهار داشت: ایرانی که تخت‌ جمشید، میدان نقش جهان و طاقبستان را دارد، چرا باید در حوزه گردشگری به این حال و روز بیفتد که هر وقت از این آثار بازدید می‌شود حتی یک نفر توریست خارجی را هم نمی‌بینیم.
رضا نیسانی با اشاره به اینکه گذر از توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی بستگی به انسانهای آن جامعه دارد، گفت: طاقبستان آیینه تمدن بشری است، اما اگر همین الان بلند شویم و به آنجا برویم، می‌بینیم که حتی یک گردشگر خارجی هم ندارد، در حالی که برای دیدن مسجد ایاصوفیه ترکیه، گردشگران از ماه‌ها قبل بلیط رزرو می‌کنند.
مدیر نیروی انسانی MGM هتل آمریکا (بزرگترین مجموعه هتل‌های جهان) اظهار کرد: تا زمانی که فکر می‌کنیم اگر بتوانیم جیب مشتریان خود را بیشتر خالی کنیم، موفق‌تر هستیم، به هیچ جایی نخواهیم رسید.
وی عنوان کرد: جذب گردشگر نیازمند زیرساخت و امکانات است و همین که بگوییم ما طاقبستان و تخت جمشید را داریم، اصلا کافی نیست.
نیسانی خاطرنشان کرد: در قرن 21 بزرگترین صنعت، صنعت گردشگری است، زیرا انسان در این قرن بیشتر از هر زمان دیگری دچار استرس می‌شود و به سفارش روانشناسان باید مدام به مرخصی برود و وقتی هم به مرخصی می‌رود به طور معمول راهی سفر خواهد شد و در این بین گردشگری بیش از هر زمان دیگری رونق می‌یابد.
وی گفت: براساس آمارها به ازای ورود هر سه توریست می‌توان یک شغل ایجاد کرد، بنابراین آسان‌ترین و منطقی‌ترین راه برای حل معضل بیکاری در استان کرمانشاه، توسعه گردشگری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار