علیرغم وعده مسئولان؛
علیرغم وعده مسئولان؛ رودخانه "قره سو" به منجلاب تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۸۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 27 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک در کرمانشاه، چند سال پیش بود که بودجه ای کلان برای ساماندهی حاشیه رودخانه "قره سو" که از قلب شهر کرمانشاه عبور می کرد در نظر گرفته شد و بخش اعظمی از آن نیز هزینه شد.

با وجود هزینه میلیاردی در این طرح، بعد از مدت زمان کوتاهی، قطع کار و نیز عدم میل مسئولان وقت باعث شد که این ساماندهی حالت معکوسی به خود بگیرد و بکلی چهره شهر کرمانشاه را منقلب کند.

حال مشکل این رودخانه ساماندهی اطراف آن نیست، بلکه معضل امروزه این رودخانه؛ بوی بد و غیرقابل تحملی است که از آن به مشام می رسد و زندگی در بخشی از شهر کرمانشاه را در بعد شهرنشینی زیرسئوال برده است.

براساس آنچه دیده می شود مرکز و ایستگاه قطار کرمانشاه در کنار روستای "ده پهن" و رودخانه قره سو قرار می گیرد، حال که به قول مسئولان دولت یازدهم و مدیران استانی راه آهن کرمانشاه کمتر از یک سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید، آیا تاکنون فکری به حال این وضعیت نابسامان رودخانه قره سو که تاریخ کهن چندین هزار ساله کرمانشاه را زیر سئوال می برد، کرده اند؟!.

آیا قرار است که بوی بد و مشمئزکننده رودخانه قره سوی کرمانشاه همچنان مشام مسافران قطار کرمانشاه را نوازش دهد.

در مقابل این سهل انگاری هر کدام از مسئولان، مدیر دیگری را متصدی این ساماندهی می داند و تاکنون این مدیر مربوطه و به اصطلاح خطاکار معرفی و شناخته نشده است.

آب منطقه ای، شهرداری، آب و فاضلاب، میراث فرهنگی و... هر یک در روز کنلک زنی ساماندهی این رودخانه حضور داشتند و هر کدامشان در آرزوی زدن یک بار کلنگ بر زمین این ناحیه بودند!! ولی امروز وضعیت نگون شده و مدیران و مسئولان دیگری را مسئول این وضعیت می دانند و در این بین نه کسی از مدیران حاضر به پاسخگویی در این زمینه است و نه خبری از ساماندهی و یا احیای دوباره این رودخانه در کرمانشاه.

اوضاع نابسامان این رودخانه روزهای تابستان شهرمان را به کلی تغییر داده است و طول این رودخانه از یک سو به زباله دانی عظیم و طویل تبدیل شده و از سوی دیگر محلی برای رشد و نمو حیوانات و حشرات بیمارزا و خطرناک. حال مسئول این وضعیت کیست؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار