مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: ۱۰ یادمان دفاع مقدس از جمله یادمان مرصاد و گیلان‌غرب در استان کرمانشاه ساخته شده است.
کد خبر: ۲۹۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 15 September 2016
به  گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سرهنگ مرادعلی محمدی در جلسه شورای اداری استان که بعد از ظهر امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: زمینی به مساحت 14 هزار هکتار برای موزه دفاع مقدس استان در نظر گرفته شده و طرح و نقشه آن نیز ارائه شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 50 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان به چاپ رسیده است، عنوان کرد: 10 یادمان از جمله یادمان گیلان‌غرب با 500 متر زیربنا، مرصاد، بازی دراز، سومار، شیرودی، ابوذر و حرم شهدای گمنام در استان ساخته شده است.
محمدی با اشاره به اینکه در تمامی مراکز علمی استان دو واحد درس دفاع مقدس فرماندهان و پیشکسوتان جنگ تدریس می‌شود، افزود: استان کرمانشاه دارای 9800 شهید، 1780 آزاده، 20 هزار جانباز و 180 هزار رزمنده و محل 30 عملیات بزرگ در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی همدلی و مشاکرت مردم در جنگ، ورود آزادگان از مرز خسروی و 3000 شهید بمباران شیمیایی شامل 1000 زن شهید را از دیگر افتخارات استان عنوان کرد و گفت: به منظور سی و ششمین سالروز دفاع مقدس 9 کمیته در ابعاد مختلف در استان تشکیل شده که برنامه‌های متنوعی برای آنها در نظر گرفته شده است.
محمدی به برنامه‌های این کمیته‌ها اشاره کرد و افزود: رژه نیروهای مسلح در روز نخست، افتتاح طرح‌ها، برگزاری همایش پیشکسوتان، رونمایی از 10 عنوان کتاب، برگزاری جشنواره‌های مختلف به ویژه توسط سازمان‌های مردم نهاد و با محوریت نقش زنان از مهمترین برنامه‌های این هفته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار