فرمانده انتظامی گیلانغرب؛
فرمانده انتظامی گیلانغرب، از دستگیری سه تن از مظنونان آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع مشجر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 18 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ محسن ویسی اظهار داشت: در پی آتش سوزی وسیع در جنگل ها و مراتع میاندار و دهستان چله گیلانغرب، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی مظنونان احتمالی وقوع حریق را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با توجه به گزارش های دریافتی و تحقیقات صورت گرفته، چند تن از اهالی یکی از روستاهای اطراف اقدام به تهیه ذغال می کردند و همین امر احتمال اینکه این افراد عامل ایجاد آتش سوزی باشند را برای عوامل اطلاعاتی قوت بخشید. 
وی بیان کرد: در همین راستا پس از شناسایی محل کوره ها و انبارهای ذغال، با هماهنگی مقام قضایی، گروهی از ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان گیلانغرب با همکاری و پشتیبانی نیروهای یگان امداد و کلانتری مرکزی، در یک عملیات ضربتی، مظنونان آتش سوزی را دستگیر و با صدور قرار در اختیار مرجع قضایی قرار دادند.
فرمانده انتظامی گیلانغرب با بیان اینکه در این عملیات 6 انبار و هشت گونی ذغال به وزن تقریبی 300 کیلوگرم کشف شد، گفت: در همین ارتباط یک خودروی پیکان و یک دستگاه نیسان مظنونان حادثه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلانغرب توقیف شد.
سرهنگ ویسی اضافه کرد که تحقیقات برای کسب اطلاعات بیشتر کماکان ادامه دارد.در جریان دو مرحله آتش سوزی طبق برآوردهای اولیه به 230 هکتار از جنگل ها و مراتع مشجر گیلانغرب، 11 میلیارد ریال خسارت وارد شد.
نخستین مرحله از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مشجر منطقه کن کبود گیلانغرب از ساعت 14 روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد که سرانجام پس از هفت ساعت تلاش بی وقفه، آتش در ساعت 21 همان شب مهار شد.
دومین مرحله از آتش سوزی نیز ساعت 12 ظهر روز گذشته (جمعه) در جنگل ها و مراتع گیلانغرب آغاز شد که تا ساعت 13 امروز شنبه ادامه داشت.از ابتدای امسال تاکنون 17 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلانغرب به وقوع پیوست که در اثر آن بیش از 430 هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد و بیش از 22 میلیارد ریال خسارت به بار آورد. شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است. 
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار