معاون استاندار کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: امسال به برگزاری هفته پژوهش توجه ویژه خواهیم داشت لذا از تمامی دستگاه های اجرایی می خواهیم که برای در اختیار گذاشتن امکانات و ظرفیت های خود به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر این هفته تلاش کنند.
کد خبر: ۲۹۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 20 September 2016



به گزارش تابناک؛ روابط عمومی استانداری به نقل از رضا رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فنآوری و نوآوری استان با اشاره به فرمایش مولای متقیان علی (ع) مبنی بر 'اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه‏ وَ نَظمِ اَمْرِکُم شما را به پرهیزکاری و نظم در کارها سفارش می‏کنم' افزود: باید این سفارش و تاکید حضرت علی (ع) را جزء برنامه های کار خود قرار دهیم زیرا این سخن بسیار ارزشمند منجر به پیشرفت و برنامه ریزی در کارها می شود.
وی افزود: نظم در امور پیشرفت و سعادت جامعه را به دنبال دارد بنابراین اگر می خواهیم پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید این سخن گهربار امیرالمومنین حضرت علی (ع) را همواره مد نظر قرار دهیم.
رحیمی در ادامه توجه به علم دانش و پژوهش را بسیار تاثیرگذار و مایه بالندگی جامعه عنوان کرد و گفت: باید علم و پژوهش را به یک باور عمومی در جامعه تبدیل کنیم و در این راستا دستگاه های ذیربط و مراکز علمی نقش مهمی برعهده دارند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی مسئول ایجاد زمینه های لازم برای گسترش پژوهش و فنآوری در استان هستند، تصریح کرد: برگزاری هفته آموزش، پژوهش و فنآوری بهترین فرصت برای سوق دادن ذهن و استعدادهای جوانان به سمت علم و پژوهش است لذا از این فرصت باید به بهترین نحو استفاده و هفته پژوهش به مطلوبترین شکل ممکن در استان برگزار شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در برگزاری هفته پژوهش باید از ایده ها و خلاقیت های جدید که مهیا کننده بستر لازم برای توسعه علم در استان باشد، استفاده کرد.
رحیمی گفت: اجرای طرح های پژوهشی و علمی منجر به خلاق شدن ذهن و فکر جوانان می شود بنابراین ضرورت دارد از ابزارها و امکانات مناسبی که در اختیار مسئولان دستگاهای اجرایی است در راستای این مهم به درستی استفاده شود.
وی با بیان اینکه هفته پژوهش را باید به محور خلاقیت و کارآفرینی تبدیل کنیم گفت: در این هفته باید به کار علمی توجه داشته باشیم و از همه ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای رونق بخشیدن بیش از پیش به برنامه های علمی استفاده کنیم.
وی بیان داشت: در جلسه شورای اداری استان سعی خواهیم کرد مباحث مربوط به هفته پژوهش به شکل مناسبی طرح و بیان شود تا تمامی مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در جریان مهم بودن موضوع و همچنین تکلیف و وظایف خود در جهت برگزاری هر چه بهتر این هفته قرار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد دانش بنیان گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به برنامه های پژوهشی و علمی تاکیدات بسیاری دارند بنابراین همگی وظیفه داریم که در راستای توسعه طرح های علمی و برگزاری میزدگردهای علمی برای بیان و الگو قرار دادن طرح های موفق نهایت اهتمام خود را بکار گیریم.
وی در پایان به آمادگی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد بسترسازی برای توسعه علم در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها باید برای توسعه و گسترش علم در جامعه استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار