امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، داعشیان را ادامه دهنده راه یزیدیان دانست و با بیان اینکه یزید و طرفدارانش برای اعتلای اسلام تلاش نمی کردند گفت: امروز داعشیان هم همان راه و روش یزیدیان را دنبال می کنند و تضعیف اسلام را دنبال می کنند.
کد خبر: ۳۰۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 07 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا ،ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت ماه محرم و شهادت حضرت امام حسین (ع) و یارانش، هدف از قیام عاشورا را حاکم کردن اسلام واقعی و جلوگیری از انحراف دین خدا دانست و افزود: امام حسین (ع) و یارانش هرچه داشتند را برای برپا کردن عدالت و اعتلای اسلام دادند.
او قیام عاشورا را نقطه عطفی در تاریخ اسلام دانست و گفت: امام حسین (ع) با این قیام خود از انحراف اسلام جلوگیری کرد و مسلمانان را در جهت جلوگیری از انحراف اسلام بیدار کرد.
او امام حسین (ع) را تنها متعلق به مسلمانان ندانست و اظهار کرد: تمام ادیان و مکاتب دنیا پیام قیام امام حسین (ع) که آزادگی، خودباوری و مبارزه با ظلم و استکبار بود را درک کرده اند و به آن توجه دارند.
وی به اهمیت ماه محرم و قیام عاشورا در میان مسلمانان اهل سنت نیز اشاره کرد و افزود: قیام عاشورا در میان اهل سنت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و مسلمانان سُنی مذهب نیز براساس اصول فقه خود برای امام حسین (ع) و یارانش عزادار می شوند.
او روزه گرفتن، تلاوت و ختم قرآن، سخنرانی و موعظه در مساجد و پخش نذری را از جمله اعمال مسلمانان اهل سنت برای پاسداشت قیام عاشورا ذکر کرد.
او با بیان اینکه قیام عاشورا در میان فرق و مذاهب اسلامی یک اصل مشترک و مورد احترام است از این قیام به عنوان یکی از محورهای وحدت مسلمانان یاد کرد و گفت: مسلمانان باید امروز از تفرقه و جدایی پرهیز کنند و در جهت وحدت بیشتر تلاش نمایند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود عمل به احکام اسلام را یکی از نشانه های مسلمان بودن دانست و با دعوت امت اسلامی به ایمان، تقوا و عمل صالح گفت: در جوامع اسلامی باید شعائر و احکام اسلامی پر رنگ باشد.
ماموستا محمدی همچنین به طرح سرشماری نفوس و مسکن در کشور اشاره کرد و از مردم استان کرمانشاه خواست با ثبت نام اینترنتی در این طرح، اطلاعات مورد نیاز خود را در سامانه وارد کنند و ثبت اطلاعات را به روزهای آخر موکول نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار