معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد
معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از اختصاص تسهیلات 100 میلیون تومانی با نرخ بهره چهار درصدی در راستای احداث اقامتگاه‌های بو‌م‌گردی در روستا‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 01 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،مجتبی نیک‌کردار اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در روستاها می‌توانند در راستای اقتصاد مقاومتی به توانمندی‌ها و اشتغال روستائیان کمک کند.

وی از اختصاص تسهیلات در راستای احداث اقامتگاه‌های بو‌م‌گردی در روستا‌ها خبر داد و ادامه داد: تسهیلات 100 میلیون تومانی با نرخ بهره چهار درصدی برای احداث اقامت بو‌م‌گردی در روستا‌ها استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه به معرفی هفت مورد در راستای احداث اقامتگاه‌های بو‌م‌گردی در روستا‌ها استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد موارد مشخص شده تا‌کنون سه مورد از آن موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه 14 روستا در استان کرمانشاه به‌عنوان هدف گردشگری شناسایی و انتخاب شده‌اند، بیان کرد: این در حالی است که 50 روستا در استان قابلیت گردشگری را دارند.

نیک‌کردار با اشاره به ایجاد مشاغل کوچک در روستاها، یادآور شد: استان‌های کرمانشاه، کردستان و سمنان در کشور به‌عنوان پایلوت در راستای ایجاد مشاغل کوچک در روستاها مشخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری عشایر نیز در دستور کار مسؤولان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: کوچ‌ عشایر ظرفیتی است که باید به‌عنوان یک پکیج معرفی شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: کسانی که قصد دارند اقامتگاه بوم‌گردی عشایر ایجاد کنند می‌توانند از تسهیلات ذکر شده در راستای تهیه تجهیزات مورد نیاز و زیرساخت‌ها استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار