معاون استاندار کرمانشاه:
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه بهسازی بافت فرسوده نوعی فرآیند مستمر است، گفت: باید 25 درصد از کل اعتبارات در بهسازی بافت فرسوده هزینه شود و تاکنون پنج نوع بافت فرسوده در شهر کرمانشاه شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۲۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 06 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، مجتبی نیک‌کردار صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار کرمانشاه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حل مشکلات حاشیه‌نشینی به مفهوم عام در حل مسائل اقتصادی فرهنگی و کاربردی است که از 20 سال قبل در دستور کار دولت قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه جزو مناطق پیشرو در اسکان حاشیه‌نشینی است، تصریح کرد:‌ بهسازی بافت فرسوده در محله فیض‌آباد به عنوان پایلوت انتخاب شد.

وی با اشاره به عدم دسترسی به امکانات و تجهیزات در مناطق حاشیه‌نشینی به ویژه محله فیض‌آباد عنوان کرد: شروع فعالیت‌های عمرانی در منطقه مذکور که مردم از سکونت در آن به دلایل متعددی از جمله فقر، اعتیاد و... گریزان بودند، سبب مراجعه اهالی به منطقه شد.

نیک‌کردار افزود: در تعدادی از واحدهای مسکونی فیض‌آباد به نوسازی پرداختیم، اما هنوز فعالیت سازنده‌ای در این منطقه رخ نداده است و در این راستا وزارت راه‌وشهرسازی بازنگری و برنامه‌ریزی هدفمندی را در دستور کار دارد.

به گفته این مسؤول، ستاد ملی توانمندسازی بافت فرسوده در گذشته توسط ریاست جمهوری تشکیل شد و در سطح استانی نیز ستاد ملی توانمندسازی و بهسازی این مناطق تشکیل شد که موضوعات آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد، فرهنگ مردم این مناطق به لحاظ توانمندسازی مطرح و مورد تاکید است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه یادآور شد: اهالی ساکن در بافت فرسوده را نباید شهروند درجه 2 محسوب کرد و استفاده از عناوین اسکان‌های غیررسمی و... شایسته و مناسب نیست.

وی به شناسایی پنج نوع بافت فرسوده در شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: باید دفاتر تسهیل‌گری در استان‌ها تشکیل شود و با مردم رو در رو در زمینه حل مشکلات متعدد بافت فرسوده چاره‌اندیشی کرد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه باید 25 الی 30 درصد از کل منابع و اعتبارات  در بهسازی هزینه شود، اظهار داشت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نه به عنوان یک پروژه، بلکه نوعی فرآیند مستمر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار