دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: یک‌تن مواد غیر‌دارویی از جمله حشیش، سوخته و مشتقات تریاک، آلات و ادوات استعمال آن در استان کرمانشاه امحا شد.
کد خبر: ۳۳۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 21 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،علی شمشیری امروز با بیان اینکه سه حوزه پیشگیری، فرهنگی، درمان و مبارزه در دستور کار حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است، اظهار داشت: اجرای طرح آموزش متناسب با ظرفیت در مهدها و پیش دبستانی‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه هدف به‌ویژه در آموزش و پرورش، گفت: ورود دخانیات و مواد مخدر به مدارس رصد و بررسی  می‌شود، دراین راستا شورای مبارزه با مواد مخدر استان تفاهم‌نامه‌ای را با بهزیستی، آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امضا کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه به افزایش گرایش به مواد مخدر در جامعه و افتادن برخی دانش‌آموزان در دام این بلای خانمان‌سوز اشاره کرد و ادامه داد: طرفین متعهد شدند تا به‌طور منظم و برنامه‌ریزی شده نسبت به روشنگری و آگاهی بخشی دانش‌آموزان در مدارس اهتمام ورزند.

این مسؤول با بیان اینکه پیشگیری و شناخت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس اولویت کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است، یادآور شد: در ابتدای اجرای این طرح همکاری به ‌یک‌هزار دانش‌آموز به‌عنوان پایلوت، آموزش‌های در راستای پیشگیری و شناخت آسیب‌های اجتماعی داده می‌شود.

شمشیری خاطرنشان کرد: امروز جنگ نرم به مراتب دشوارتر از جنگ سخت است و همه وظیفه داریم بر مبنای مطالبه‌های به حق مردم، در تمام زمینه‌ها از جمله مقابله با مواد مخدر، هم‌چون دوران دفاع مقدس و با تفکر بسیجی با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش از امحای یک‌تن مواد مخدر و آلات استعمال آن در کرمانشاه خبر داد و افزود: یک‌تن مواد غیر‌دارویی از جمله حشیش، سوخته و مشتقات تریاک، آلات و ادوات استعمال آن از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون کشف و امحا شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه به آثار مخرب مواد امحا شده اشاره و بیان کرد: به‌دلیل آثار مخرب این مواد که برخاک برجا می‌گذارد، امحای آن در اراضی کشاورزی صورت نمی‌گیرد، امحا در محوطه و در داخل زمین‌های مشخص شده ستاد مبارزه با مواد مخدر استان انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه آمار استعمال مواد مخدر سنتی در استان کاهش یافته است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر مصرف مواد صنعتی در استان افزایش یافته است.

شمشیری 50 درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی را جوانان دانست و گفت: میانگین سنی 21 تا 24 سال بیشترین مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار