مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت مرکبات از باغات این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 24 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛رضا زارعی سطح باغات مرکبات استان را 684 هکتار اعلام کرد و اظهار کرد: 367 هکتار از باغات مرکبات استان بارور بوده و مابقی نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی بیشترین سطح باغات مرکبات استان را مربوط به پرتقال دانست و افزود: استان کرمانشاه 359 هکتار باغ پرتقال دارد که 206 هکتار از این سطوح بارور هستند.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این استان همچنین 38 هکتار باغ نارنگی، یکصد و یازده هکتار باغ لیموترش، 136 هکتار باغ لیموشیرین و 40 هکتار باغ نارنج دارد.

زارعی متوسط عملکرد باغات مرکبات استان را حدود 15 تن در هکتار اعلام کرد و پیش‌بینی کرد: امسال 5260 تن مرکبات از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

زارعی در ادامه لیموشیرین تولیدی در شهرستان قصرشیرین را جزو محصولات مطرح در کشور دانست و افزود: لیموشیرین تولیدی در این شهرستان بومی بوده و دارای ویژگی‌های خاصی از جمله نازک بودن پوست و طعم مناسب و منحصر به خود است.

به گفته زارعی لیموشیرین تولیدی در شهرستان قصرشیرین از حیث طعم و مزه در کشور صاحب برند است.
 
زارعی با بیان اینکه عمده باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین قرار دارند، ادامه داد: در شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل‌ذهاب نیز در سطوح محدودی باغات مرکبات داریم.

زارعی ادامه داد: برداشت لیموشیرین از باغات استان کرمانشاه آغاز شده و تا اواسط دی‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار