امروز صورت گرفت
کارشناس مسؤول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طرح خدمات مالی خرد با هدف کاهش فقر، پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان روستایی انجام گرفته است.
کد خبر: ۳۳۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 01 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، پیش از ظهر امروز کارشناس مسؤول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه از پروژه‌های مشاغل خانگی گروه‌های خودیار طرح خدمات مالی خرد زنان سرپرست خانوار(تاک) و شرکت در مراسم انجام پروسه بانکی دریافت وام زنان عضو گروه‌های خودیار روستای قزانچی بازدید کرد.

کارشناس مسؤول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌های کلینیک امید که موفق به تشکیل 32 گروه خودیار با ظرفیت 542 نفر در 30 گروه زنان و 2 گروه مردان شده بود، قرار گرفتند.

گروه‌های خودیار زیر نظر این کلینیک موفق به دریافت وام 26 میلیون تومانی بدون ضامن برای ایجاد اشتغال شده بودند.

افراد تشکیل دهنده گروه‌های همیار با هدف توانمندسازی اقدام به تشکیل گروه داده و پس از سرمایه‌گذاری و دریافت وام به مشاغل خرد خانگی اقدام می‌کنند.

کارشناس مسؤول دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان در این بازدید اظهار داشت: طرح خدمات مالی خرد با هدف کاهش فقر قابلیتی پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از مهاجرت و توانمندسازی همه جانبه زنان روستایی به اجرا درآمده است.

شایسته کرم‌خانی ادامه داد: این طرح از سال 91 با تعداد 20 گروه همیار فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در حال حاضر نیز زنان روستایی از آن استقبال مناسبی داشته و مردان نیز به مفید بودن این طرح اذعان دارند تا جایی که در بخش مردان نیز 20 گروه تشکیل شده است.

وی مشاغل خرد در این طرح را شامل دامداری، دامپروری، کشاورزی، خیاطی و .. عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز استان و بازخورد مثبت طرح با علاقه‌مندی، پیگیری، درایت و پشتیبانی مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه تعداد گروه‌های خودیار به عدد قابل توجهی می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار