معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد/
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: براساس پیش بینی محافل علمی و اقتصادی دنیا از جمله مجله 'اکونومیست'، ‌ایران در سال های آتی رشد پنج درصدی و حتی بیشتر را با تورم کنترل شده زیر 10 درصد تجربه می کند.
کد خبر: ۳۴۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حسین میرشجاعیان روز دوشنبه در همایش 'توانمندی های تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه' در اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: ایران دارای فرصت ها و ظرفیت های متنوع و بزرگی برای سرمایه گذاری است.
به گفته او، ‌در نگاه اول ممکن است سهم غالب در اقتصاد کشور نفت و گاز به نظر بیاید اما این بخش تنها 23 درصد ارزش افزوده را به خود اختصاص داده و 52 درصد در تصاحب بخش خدمات و 25 درصد هم بخش صنعت است.
میرشجاعیان، ‌ایران را یک بازار بزرگ و جذاب برای سرمایه گذاران خارجی توصیف کرد که طبقه مصرف کننده آن روز به روز در حال رشد است.
او اضافه کرد: فرهنگ کارآفرینی در ایران بالاست و براساس گزارش دیده بان جهانی کارآفرینی، جایگاه ایران هم‌تراز آمریکا و از فرانسه بالاتر است که این یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران به شمار می رود.
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، موضوع ارتقای جایگاه ایران در رتبه بندی کسب و کار را هم مطرح و آن را نتیجه افزایش توانمندی دولت در ارایه خدمات الکترونیکی عنوان کرد.
به اعتقاد او پس از توافق برجام فرصت های خوبی برای جذب فایناس خارجی ایجاد شده و مشوق های مالی و مقرراتی زیادی هم برای سرمایه گذاری در کشور برقرار شده است.
میرشجاعیان در این رابطه گفت: میزان سرمایه گذاری در کشور در نیمه نخست 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 براساس تعداد جواز تاسیس 56 درصد و براساس پروانه بهره برداری 105 درصد رشد داشته است.
آنچنان که او بیان کرد، در این مدت براساس تعداد جواز 760 هزار میلیارد ریال و براساس تعداد پروانه بهره برداری 126 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور صورت گرفته است.
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در پایان وعده کرد که این وزارتخانه تمام تلاش و عزم خود را برای جذب سرمایه گذاری بکار می گیرد تا سرمایه گذاران کسب و کار موفقی را شکل دهند و بازار مناسبی در ایران بدست آورند.
در همین زمینه،‌ مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یکشنبه 21 آذر اعلام کرد: براساس سیاست جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی معافیت های مالیاتی برای دوره های پنج تا 13 سال در قالب بسته مشوق های مالیاتی پیش بینی شده است.
احمد جمالی در اجلاس «معدن و صنایع معدنی ایران»، سیاست تشویق های مالیاتی برای جذب منابع در کنار اعطای روادید سه ساله و صدور اجازه اقامت برای سهامداران، خانواده ها و همه افراد مرتبط با امر سرمایه گذاری خارجی را از دیگر مزایای پیش بینی شده اعلام کرد.
همایش 'توانمندی های تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه' با حضور مسوولان دولتی و خصوصی استان کرمانشاه و سفیران و نمایندگان کشورهای هند، ‌پاکستان، افغانستان و بخش اقلیم کردستان و مرکزی عراق از امروز دوشنبه تا چهارشنبه در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار