در گفتگو با تابناک مطرح شد:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با تلاش، شناسایی کانونهای آلوده و معدوم سازی طیور بیمار در حال حاضر این بیماری در استان تحت کنترل است.
کد خبر: ۳۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 28 December 2016
در گفتگو با خبرنگار تابناک دکتر پرور اظهارداشت : همچون 9 استان دیگر کرمانشاه نیز با این بیماری که از طریق طیور مهاجر وارد شده درگیر میباشد که در طیور بومی تلفاتی مشاهده شده است.وی خاطر نشان کرد:  در اواسط آذرماه جاری بر اساس برنامه های مراقبت و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان و بر اساس گزارشات رسیده به دامپزشکی استان و پس ازانجام بررسی ها و آزمایشات لازم وقوع این بیماری در چند کانون روستایی در سطح شهرستان کرمانشاه تائید شد.
ایشان تصریح کرد:با هماهنگی و همکاری مسئولان استان و دستگاه های مرتبط همچون فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به معدوم سازی و امحاء بهداشتی اقدام شد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیماری در طیور صنعتی استان مشاهده نشده و مردم با خیال راحت می توانند از فرآورده های گوشتی و غیره صنعتی استفاده کنند.
دکتر پرور ابراز داشت:در حال حاضر تنها نگرانی در سطح استان از بابت عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده است که امیدواریم با آگاه سازی مردم وخطرات موجود استفاده از آن و هماهنگی های لازم جهت برخورد قانونی با این مراکز غیر مجاز این نگرانی برطرف شود.
وی افزود:در حال حاضر 6 کشتارگاه صنعتی در استان  زیر نظر دامپزشکی فعالیت می کنند، وتمام طیور صنعتی استان از این کانال و تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار می شوند که نظارت کاملی بر آنها میشود و عموم مردم میتوانند با خیال راحت از محصولات استفاده نمایند.
 مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه توصیه کرد پرورش دهندگان هرنوع تلفات در طیور صنعتی و روستایی را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی و یا سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512  اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گزارش دهند      گفتگو :صفورا دانایی فرد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار