رفع تحریم های ظالمانه غرب از نتایج بسیار مثبت برجام بود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: گشایش در روابط بین الملل و عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری با دنیای خارج و رفع تحریم های ظالمانه غرب و استکبار جهانی، از آثار و نتایج بسیار مثبت برجام برای ایران اسلامی است.
کد خبر: ۳۵۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 09 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،فرهاد همتی روز یکشنبه با اشاره به دستاوردهای برجام و اقدام های ارزنده دولت تدبیر و امید، افزود: در سایه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های اصولی دولت تدبیر و امید، برجام حاصل شد که دفاع از منافع و مصالح نظام و ایجاد شکاف در اتحاد قدرت های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران از پیامدهای مثبت آن بود. 
وی اظهارکرد: بازگشت بیش از 118 میلیارد دلار سرمایه ملی بلوکه شده نزد بانک های جهانی و فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز و همچنین صنعت خودروسازی ازدیگر پیامدهای مثبت برجام است. 
سرپرست فرمانداری گیلانغرب بیان کرد: در شرایط موجود به لحاظ پیش بینی و برآوردهای دولت، میزان 200 میلیارد دلار قابلیت سرمایه گذاری از سوی شرکت های خارجی در حوزه صنعت نفت و صنایع و ابسته آن مورد هدف گذاری قرار گرفته که در صورت سرمایه گذاری، به طور قطع افزایش نرخ رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، ثروت ملی و در نهایت تقویت اقتدار نظام را به همراه خواهد داشت. 
همتی با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در سازمان اوپک و دستاورد و موفقیت قابل توجه دولت در افزایش تولید نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز در شرایطی که کلیه اعضای اوپک با کاهش متوسط 500 هزار بشکه در روز موافقت کردند را عامل مهم دیگری در سیاست های دولت تدبیر و امید دانست.
وی افزود: از دیگر اقدام های ماندگار دولت به عنوان یکی از حلقه های مفقوده در حوزه خدمات عمومی و تامین سلامت بهداشت مردم، اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که در نتیجه اجرای آن تمام هموطنان مشمول برخورداری از مزایا و خدمات رایگان درمان در مراکز دولتی هستند. 
این مقام مسوول، پذیرش نقش سازنده ایران و اعتماد سازی عمومی نسبت به اقتدار و تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران در حل بحران های منطقه ای، ایجاد رونق اقتصادی و مهار بیماری مهلک تورم و تک رقمی کردن آن و عبور از رکود را ناشی از توفیق در برجام دانست. 
همتی، موفقیت ماندگار دولت در عرصه روابط بین الملل با استفاده از هنر دیپلماسی موفق و ابزار منطق در گفت و گو و تعاملات جهانی با راهبرد برد برد، شکست پروژه صهیونیستی، عربیسم ایران هراسی که کیان و اساس نظام را در سایه سیاست های شوم استکبار هدف قرار داده بود را در نتیجه توفیق های به دست آمده در سایه برجام ذکرکرد. 
وی اضافه کرد: به لحاظ ایجاد همگرایی در داخل و تقویت مناسبات منطقه ای و جهانی و دفاع همه جانبه از سیاست های دفاعی نظام در روند مذاکرات هسته ای با کشورهای پنج به علاوه یک و تثبیت توان دفاعی کشور، موجب ارتقای اقتدار نظام و سطح امنیت ملی در کشور و منطقه شده و اکنون ایران اسلامی یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای دنیا است. 
سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به شعار تدبیر و امید و اعتدال دولت یازدهم، ادامه داد: یکی از برنامه های دولت دکتر روحانی ایجاد نشاط و دمیدن روح امید در جامعه و تقویت خودباوری و اعتماد سازی بین دولت و ملت است که در این راستا با اتخاذ سیاست ها و برنامه های کاری و اجرایی ، رجوع به قانون مداری ، مبارزه با فساد ، تدوین حقوق شهروندی، ایجاد اشتغال، مقابله با آسیب های اجتماعی ، افزایش نرخ رشد اقتصادی شش و چهار درصدی نسبت به 9 ماه گذشته ، حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را شاهد هستیم.
همتی با اشاره به اقدام دولت در برخورد با موضوع حقوق های نامتعارف گفت: با انتشار خبر آن در رسانه ها، دولت بدون هیچ اغماض و محدودیتی و بدون هیچ گونه خط قرمزی با قاطعیت به این موضوع ورود و با افراد متخلف برخورد کرد که در نتیجه آن تاکنون بیش از 80 درصد از حقوق های دریافتی نامتعارف به خزانه دولت بازگشت داده شد و تعدادی دیگر نیز به دستور رییس جمهوری و معاون اول وی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به سیاست های دولت دکتر روحانی در بخش مسکن مهر، گفت: صرف نظر از بحث مسکن مهر به لحاظ حجم طرح هایی که بیش از یک و نیم میلیارد واحد بوده است به دلیل تامین نکردن زیرساخت های لازم در دولت گذشته و فقدان منابع کافی ، اکنون تکمیل آن بر دوش دولت یازدهم قرار گرفته است. 
وی گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است که با اتخاذ سیاست های حمایتی، تامین منابع مورد نیاز هم برای تکمیل و هم برای تامین زیرساخت های مسکن مهر را مورد سامان دهی قرار دهد که برنامه تکمیل آن تا پایان کار دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته است. 
همتی، تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری را اقدامی مناسب و کامل در راستای ضرورت آشنایی مردم با حقوف خود و کمک به رفع بسیاری از مشکلات در جامعه بیان کرد و افزود: اجرایی شدن این قانون موجب ارتقای حقوق شهروندان می شود و بدون شک کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی را نیز به دنبال دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار