استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه، پیروزی انقلاب اسلامی٬ را مدیون نصرت خداوندی، رهبری شجاعانه امام خمینی (ره) و ایثارگری های ملت بزرگ ایران دانست و گفت: تمام این مولفه ها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند.
کد خبر: ۳۷۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 31 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اسدالله رازانی روز سه شنبه در مراسم آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در حسینیه گلزار شهدای کرمانشاه با گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام (ره) به کشور و آغاز دهه مبارک فجر با بیان اینکه ملت ایران از ظلم ها و ستم های رژیم منحوس پهلوی رنج زیادی می برد، افزود: انقلاب اسلامی در تاریخ دنیا و کشور بی سابقه بود و ملت ایران توانستند با رهبری های حضرت امام (ره) مسیر نظام سیاسی کشور را تغییر دهند.
او مردم را یکی از پایه های اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه احکام اسلامی و آرای مردم بنیان نهاده شده و امروز مردم بعد از نزدیک به 40 سال در جهت تقویت انقلاب و نظام تلاش می کنند.
وی اظهار کرد: هر انسان منصفی که به پدیده انقلاب اسلامی نگاه می کند می بیند این حرکت مردم ایران و حضرت امام (ره) عظمتی منحصر به فرد بوده است.
وی گریزی به قیام امام حسین (ع) نیز زد و گفت: هیچ حادثه ای در تاریخ به درخششی، زیبایی و نورانیت حادثه کربلا نیست و ایستادگی در عقیده امام حسین و یاران باوفایش یکی از درس های این قیام خونین بود.
او انقلاب اسلامی را برگ زرین دیگری در تاریخ بشریت دانست و گفت: مردم از ظلم های رژیم شاهنشاهی به تنگ آمده بودند و با کمک خداوند متعال و رهبری های حضرت امام (ره) انقلابی بی نظیر را در دنیا رقم زدند.
او نقش روحانیان را در پیروزی انقلاب اسلامی مهم و موثر دانست و افزود: روحانیان از آغاز نهضت در سال 42 با تاسی از رهبری حضرت امام (ره) نهضت را آغاز و ادامه دادند و در پیروزی آن نیز نقش بسیار مهمی داشتند.
وی شجاعت را یکی از ویژگی های بارز بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضرت امام (ره) در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه ترس و دلهره ای نداشت و مواضع شجاعانه ای برای پیروزی و تثبیت انقلاب اتخاذ می کرد.
او با بیان اینکه آمریکا در آن زمان به شدت از رژیم پهلوی حمایت می کرد و مخالف سر سخت پیروزی انقلاب اسلامی بود گفت: حضرت امام (ره) با شجاعت، درایت و تصمیم گیری های به موقع توانست بر همه موانع و کارشکنی ها فایق آید و انقلاب را به پیروزی برساند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آمریکا در زمان انقلاب و بعد از آن همواره مخالف سرسخت نظام مردمی ما بوده است، گفت: آمریکا امروز با تصمیمی که گرفته چهره واقعی خود را به ملت نشان داده است.
رازانی با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی در زمان انقلاب با قدرت بود و با هزینه های بسیار و بکارگیری نیروهای نظامی و امنیتی فراوان به دنبال سرکوب قیام مردم بود، گفت: راهی که حضرت امام (ره) آغاز کرده بود با پشتیبانی خداوند متعال و همراهی مردم خیلی زود و سریع به نتیجه رسید.
شرکت کنندگان در این آیین با حضور بر سر گلزار شهدای کرمانشاه با اهدای گل و نثار فاتحه یاد و خاطره شهید انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار