مدیر‌عامل آب‌ منطقه‌ای استان کرمانشاه شایعه آسیب به دیواره سد داریان را تکذیب کرد و گفت: مشکل پیش آمده در نیروگاه است و ربطی به بدنه سد ندارد‌.
کد خبر: ۴۰۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 12 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،کیاست امیریان امروز شایعه آسیب به دیواره سد داریان را تکذیب کرد و اظهار داشت: سد داریان(شهرستان پاوه) علاوه بر اینکه یک منبع ذخیره آب است، منبع تولید انرژی نیز محسوب می‌شود.

مدیر‌عامل آب‌ منطقه‌ای استان کرمانشاه یکی از اهداف ساخت سد داریان را تولید 210 مگاوات برق عنوان و بیان کرد: حجم مخزن سد داریان پاوه 338 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه مشکل پیش آمده در نیروگاه ربطی به بدنه سد ندارد و مربوط به بخش فنی نیروگاه است، ادامه داد: آب از طریق یک‌تونل 900 متری زیر سد آبی به حرکت در آمده و به توربین‌ها انتقال پیدا می‌کند.

امیریان به مشکل فنی یکی لوله‌های خطوط فرعی انتقال آب سد داریان اشاره کرد و افزود: طبقات تحتانی نیروگاه(موتورخانه) بر اثر آبگرفتگی خسارت می‌بیند.

این مسؤول با اشاره به اینکه هم‌اکنون همه‌چیز در این سد تحت کنترل کامل است، اضافه کرد: حجم آب انباشته شد در طبقه تحتانی سد نزدیک به 30 هزار متر‌مکعب است که با نصب دریچه از ورود آب اضافی جلوگیری شده است و آب به‌وسیله پمپاژها تا 48 ساعت آینده تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی که آب تخلیه شد علت حادثه و خسارت‌های وارده اعلام می‌شود، گفت: سد داریان و تاسیسات نیروگاهی دو مقوله مجزا از همدیگر هستند و مشکل به وجود آمده در نیروگاه ربطی به سد ندارد.

ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار