کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از شنوایی سنجی 29 هزار و 742 کودک کرمانشاهی در قالب طرح غربال گری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 22 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دلکش الیاسی کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از شنوایی سنجی 29 هزار و 742 کودک کرمانشاهی در قالب طرح غربال گری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران در استان خبر داد.

وی گفت: با انجام این اقدامات به موقع 36 کودک دارای اختلال شنوایی در استان که نیازمند سمعک و کاشت حلزون بودند، شناسایی شده اند.

به گفته کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، در شهر کرمانشاه 5 مرکز کار شنوایی سنجی نوزادان را انجام می دهند و در هر کدام از شهرستان های استان نیز یک مرکز به ارائه خدمات در این زمینه می پردازنند.

الیاسی همچنین از اجرای طرح غربال گری شنوایی کودکان پیش دبستانی در استان کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.

این مسئول بیان داشت: شناسایی اختلالات شنوایی قبل از 3 ماهگی و شروع مداخلات طبی و توانبخشی قبل از 6 ماهگی به منظور پیشگیری از عوارض ناشی از ناشنوایی مانند اختلالات گفتاری، ارتباطی، شناختی، اجتماعی و اقتصادی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه شنوایی سنجی در سه سطح غربالگری، تشخیص و مداخله بهنگام است، گفت: اقدامات لازم در سطوح مختلف باید به ترتیب در زمان های پیش از یک سالگی، 3 ماهگی و 6 ماهگی انجام می شود.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: نوزادان در بدو تولد در واحدهای غربال گری شنوایی که عمدتا در زایشگاه ها مستقر بوده تحت آزمون (TEOAE) قرار می گیرند و در صورت مشکوک بودن و یاداشتن فاکتورهای خطر به سطح های بعدی ارجاع داده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار