رویا پیری در گفتگو با تابناک :
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت:مصرف شیر و لبنیات در استان کرمانشاه کاهش یافته است، شیر و دیگر لبنیات تامین کننده ی کلسیم و برخی از ویتامین ها است که حاوی پروتئین مرغوب نیز هستند و لازم است کودکان و زنان از این گروه غذایی بیشتر در برنامه ی غذایی خود استفاده کنند.
کد خبر: ۴۲۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 15 May 2017
رویا پیری امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: باید در غذای روزانه حدود ۲۰ میلی گرم آهن وجود داشته باشدکه ویتامین * سی و اسید معده * به جذب آن کمک می کند. که مهم ترین منابع غذایی  آهن شامل * انواع گوشت های قرمز و سفید، جگر، زرده ی تخم مرغ، عدس، کشمش، پسته ، اسفناج و انواع سبزیجات* است.

وی ادامه داد: جذب آهن از طریق گوشت ها بهتر صورت می گیرد، وقتی منابع آهن منحصربه منابع گیاهی نباشد و با منابع حیوانی همزمان مصرف شود ، جذب آهن افزایش می یابد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نیازبدن به  دریافت پروتئین و ویتامین های مختلف، افزود: بهتر است همه روزه مقداری سبزیجات تازه و میوه جات در برناهه ی غذایی افراد گنجانده شود، چراکه تامین کننده ی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

پیری تصریح کرد:  امروزه در کشور ما ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به کمتر از سن چهل سالگی رسیده است که ناشی از مصرف مواد غذایی پرچرب و غذاهای آماده ( فست فودها) است، که خانواده ها از همان ابتدا فرزندان خود را به خوردن  غذاهای سنتی و سالم، عادت دهند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی بابیان اینکه در شرایط بحرانی که احتمال برود افرادنتوانند از تغذیه مناسب بهره مندشوند، توصیه می شود به طریق ممکن با مواد غذایی مکمل به آنان کمک شود.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار