رئیس کل دادگستری: تقوا مهمترین عامل جلوگیری از جرائم استگردهمایی امامان جماعت و مبلغین استان در ماه مبارک رمضان در حسینه ی بیت نماینده ولی فقیه در استان با سخنرانی دکتر عدالت خواه رئیس کل دادگستری برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 25 May 2017
یه گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری استان،رئیس کل دادگستری با اشاره به آسیب های اجتماعی و ارتباط آن با دستگاه قضائی و نقش علما و روحانیون در کاهش این آسیب ها یادآور شد: با تقویت تقوا در مردم می توان بسیاری از آسیب ها و جرائم اجتماعی را کنترل کرد . تقوا به نوعی مدیریت رفتار است که خداوند آن را برای کنترل انسان قرار داده است همانند قانون که نهی کننده است. بنابراین با تقویت این عامل مهم الهی در وجود انسان می توان از بسیاری از انحرافات جلوگیری کرد.

دکتر عدالت خواه افزود: با کالبد شکافی جرائم حتی جرائم خشن معلوم می شود که بسیاری از آنها از سرناآگاهی و عمدتا از امور کوچک شروع می شوند که اگر بشود این آگاهی و تبعات ناشی از جرائم را برای مردم تبیین کرد می شود در اتفاق آنها مانع ایجاد کرد.

ایشان تقویت روحیه امید و نشاط در مردم خصوصا جوانان که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد را از دیگر اموری برشمرد که می تواند در کنترل رفتارموثر باشند و یادآور شد شما روحانیون و علما که با مردم ارتباط مستقیم دارید خصوصا در ماه مبارک رمضان می توانید با ایجاد روحیه امید آنها را امیدوار کنید.

وی تاکید کرد بسیاری از کسانی که دست به انتحار می زنند نمی دانند که این عمل حرام است و عقوبت اخروی و جهنم در انتظار آنهاست . دانشمندان و اساتید جرم شناسی معتقدند انسانها در طول زندگی حداقل یک بار به خودکشی فکر می کنند اما با آن مقابله و آن را دفع می کنند.

دکتر عدالت خواه تبیین حق الناس را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جلسه ای که در زندان مرکزی با سارقین داشتیم معلوم شد بسیاری از آنها در مورد جرمی که مرتکب شده اند و تبعات ناشی از آن خصوصا حق الناس که باید حتما صاحب حق گذشت کند ، اظهار بی اطلاعی کردند . بنابراین اگر حق الناس برای مردم تبیین شود یقینا آسیب ها کاهش پیذا می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار