مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد فراهم کردن بسترهای لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار وهمچنین استمرار و تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه تدوین شده است.
کد خبر: ۴۳۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 07 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،داود ناصری امید افزود: رویکرد دیگر این طرح استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش مهارتی و نیز استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در کارگاه ها و توسعه و تنوع الگوهای آموزشی است.

او هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروهای مستعد و توانمند و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی دانست و عنوان کرد: با توجه به ضرورت فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان کشور و عملیاتی نمودن برنامه های اشتغال و بازار کار در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و جایگاه و اهمیت مهارت آموزی کارجویان اجرای این طرح می تواند نقش بسزایی در افزایش سطح مهارت کاری آنان داشته و زمینه جذب مهارت آموختگان را در بازار کار کشور فراهم نماید .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه به ارائه جزئیات طرح پرداخت و اضافه کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار، متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یک سال سپری می‌کند و با محیط کسب و کار نیز آشنا و کسب تجربه می‌کند و ضمن خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

ناصری امید گفت: حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیرو‌های فاقد مهارت با استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال، چند طرح از سوی دولت پیشنهاد شده است، افزود: 2 طرحی که به ایجاد اشتغال کمک می‌کند و مقدمات اجرایی آن در استان آغاز شده است،‌ طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در قالب 500 حرفه مهارتی در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب تحت نظارت این اداره کل، ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار