فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه فلسفه محرم، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ناجا به واسطه برخورد با تخلفات و جرایم، به صورت عملی به این فریضه مهم می پردازد و از قدرت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۵۰۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 27 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگه خبری پلیس،اسردار "منوچهر امان اللهی" در حاشیه بررسی مشکلات شهروندان در سامانه 197، اظهار کرد: فلسفه محرم، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و آنچه که امروز در جامعه به آن نیازمندیم عمل به این واجب الهی است.

وی با اشاره به اینکه برخی امر به معروف و نهی از منکر را به « نظارت ملی» تعبیر می کنند، افزود: این کار خداوند برای بقای اسلام حکیمانه است و اگر به دین تعرض شود همه وظیفه دارند از آن حراست کنند که منافع مردم در امان باشد، اما نباید با حرف بلکه باید با عمل همراه باشد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ناجا به واسطه برخورد با تخلفات و جرایم، به صورت عملی به این فریضه مهم می پردازد و از قدرت بالایی برخوردار است، اما گاهی برخی افراد توقعات بی جایی از پلیس دارند که باید با اقتدار و رأفت در مقابل آنها ایستاد. 

سردار امان اللهی تصریح کرد: اگرچه در نیروی انتظامی به واجباتی همچون نماز، روزه و رعایت حجاب به خوبی عمل می شود، اما تخلف از قانون، استفاده غیرقانونی از امکانات، اجرا نشدن تشویق ها و تنبیه ها خارج از چارچوب و ... از مصادیق منکر است که باید افراد را از آن نهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهان انتظامی می توانند عاملان امر به معروف و نهی از منکر باشند و به الگویی تبدیل شوند که در جامعه مقبولیت یابند، مردم هم باید نسبت به جامعه احساس مسئولیت و غیرت کنند و در مقابل جرایم و تخلفات متعهد باشند.

فرمانده انتظامی استان در پایان تأکید کرد: آنچه که امروز از جامعه صیانت می کند امر به معروف و نهی از منکر عملی است و نتیجه کتاب ها و سخرانی ها باید به این مهم منهتی شود که مردم خود اهل امر به معروف و نهی از منکر شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار