مدیرامور منابع آب شهرستان کرمانشاه از برخورد با چاه‌های غیرمجاز "ماهیدشت" خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار برنامه داریم امسال 300 حلقه چاه غیرمجاز را در ماهیدشت مسدود کنیم.
کد خبر: ۵۱۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 04 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مرتضی حسن آبادی ، اظهار کرد: در حوزه شهرستان کرمانشاه اولویت اول برخورد با چاه‌های غیرمجاز با دشت ماهیدشت است که برخورد با چاه‌های غیرمجاز این منطقه شروع شده است.

وی تعداد چاه‌های غیرمجاز این دشت را حدود 600 حلقه پیش‌بینی کرد و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار برنامه داریم امسال 300 حلقه چاه را در ماهیدشت مسدود کنیم.

مدیرامور منابع آب شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز این منطقه روستا به روستا انجام خواهد شد و در این خصوص از نیروی انتظامی نیز کمک می‌گیریم.

حسن آبادی ماهیدشت را ازدشت‌های ممنوعه مهم کرمانشاه برشمرد که وضعیت منابع آب زیرزمینی آن چندان مناسب نیست و از همین رو در اولویت برخورد با چاه‌های غیرمجاز قرار دارد.

به گفته این مسئول اولویت دوم بعد از ماهدیشت، برخورد با چاه‌های غیرمجاز دشت سنجابی است که البته تعداد چاه‌های این منطقه چندان زیاد نیست.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 115 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان کرمانشاه مسدود شده است.

حسن آبادی با بیان اینکه مسدود شدن 100 حلقه از این چاه‌ها در هفته‌های اخیر بوده است، یادآوری کرد: از این 100 حلقه چاه 84 حلقه در دشت میاندربند پر شده،  16 حلقه چاه نیز در همین دشت تا زمان صدور حکم قطعی پلمب شده است.

وی گفت: این چاه‌های غیرمجاز در روستاهای خوشینان، صفی آباد، تاسوره جان، تپه لری، باقرآباد میانکوه و احمدآباد منطقه میاندربند بوده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه امسال هنوز اعتبارات طرح احیا و تعادل بخشی دشت‌ها تخصیص نیافته، عنوان کرد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز را در شرایطی انجام می‌دهیم که هنوز اعتباری دریافت نکرده‌ایم. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار