رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:
رییس کل بانک مرکزی از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان از سوی نظام بانکی کشور برای ایجاد اشتغال در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 28 November 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک، ولی الله سیف در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های عامل کشور که در قصرشیرین برگزار شد، گفت: نظام بانکی کشور در سال جاری با همتی که داشته ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش اقتصاد اختصاص داده است. 

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای اشتغال و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی خطوط تولیدی کشور اختصاص یافته است. 

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر یکی از ضرورت‌ها تمرکز ویژه برای اشتغال مناطق زلزله زده است که از این تسهیلات به نحو گسترده‌تر برای این مناطق استفاده کنیم و همه بانک‌ها در این رابطه اعلام آمادگی کرده اند.

سیف همچنین در خصوص وام‌های هتلداران قصرشیرین افزود: استمهال  دو ساله که در نظر گرفته شده شامل وام‌های هتلداران نیز می‌شود، اما با توجه به مشکلاتی که هتلداران این شهرستان زلزله زده از قبل داشته اند به طور ویژه مشکلات ان‌ها را برای مرتفع شدن بررسی خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین تسهیلاتی از سوی دولت برای واحد‌های آسیب دیده اختصاص یافته که بر 
این اساس به واحد‌های شهری ۳۵۰ میلیون ریال و واحد‌های روستایی ۲۵۰ ریال و مبالغی نیز به صورت بلاعوض  پرداخت می‌شود. 

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: امروز فرصت خوبی بود تا از نزدیک با مشکلات زلزله زدگان و منطقه آشنا شویم و همچنین تصمیم گیری شد تا با صرفه جویی در هزینه‌های تبلیغاتی بودجه آن برای تکمیل خانه‌های بهداشت و ساخت مدارس هزینه شود. 
سیف در پایان گفت: دولت همه امکانات خود را به کار می‌بندد تا شرایط مناطق زلزله زده را تغییر دهد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار