گواهی نامه اختراع طراحی و ساخت "سیستم تسریع کننده درمان زخم بستر" به وسیله عضو هیأت علمی دانشکده پیراپزشکی به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۵۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 26 January 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهمهدی محمدی اعلام کرد: رسول ثبت اختراع کاویان نژاد عضو هیات علمی و مدیر گروه رشته هوشبری این دانشکده؛ موفق به ثبت اختراع خود در اداره ثبت اختراعات و مالکیت فکری کشوری به شماره ۹۴۲۰۹ شد.

به گفته رسول کاویان نژاد مکانیسم این سیستم در تسریع درمان زخم بستر، ایجاد تغییرات فیزیولوژیک محیطی در ناحیه زخم شامل: کاهش فشار موضعی روی زخم، افزایش غلظت موضعی جریان هوا و درصد اکسیژن، افزایش رطوبت موضعی و ایجاد تغییرات دمایی هوا و اکسیژن است.

کاویان نژاد همچنین قابلیت انتقال دارو‌هایی بصورت بخور بر روی ناحیه زخم را از دیگر ویژگی‌های این سیستم دانست و درمان و التیام انواع زخم بستر، کاهش هزینه‌های درمان و پیشگیری از عوارض زخم را از مزایای این اختراع بر شمرد.

این عضو هیات علمی زمینه اختراع خود را حوزه پزشکی و درمان زخم‌های بستر عنوان کرد و بیان داشت:بالشتک‌های فومی در ناحیه زخم بستر بیمار قرار داده می‌شود و تنظیمات دستگاه برای حالت‌های مختلف افزایش مقدار هوا و اکسیژن، رطوبت، هوای گرم و سرد بوسیله قسمت کنترل دستگاه انجام و بوسیله اتصال لوله‌ای به ناحیه داخل بالشتک انتقال و در تماس با ناحیه زخم قرار می‌گیرد.

وی موارد استفاده این اختراع را در بیمارستان‌ها و نیز بیماران دچار زخم بستر بیان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار