رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کرمانشاه با اشاره به هفت ساله شدن این انجمن، گفت: بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های وارده به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندهکرمانشاه با مصالحه حل می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷ 28 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری به مناسبت روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان (۹ اسفند)  با اشاره به تاریخچه حمایت از حقوق مصرف کننده درکشور، اظهار کرد: قانون حمایت از حقوق مصرف کننده پس از ۱۶ سال مسکوت ماندن در مجلس بالاخره در سال ۸۸ به تصویب رسید.

وی با اشاره به ۲۲ ماده قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، ادامه داد: در این قوانین هم به حقوق مصرف کنندگان و هم به مجازات متخلفین حقوق مصرف کننده در بخش دولتی وغیردولتی پرداخته شده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه تشکیل انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده را بر اساس فصل سوم این قانون دانست و یادآور شد: انجمن‌ها تشکلی از دل مردمو برای پیگیری حقوق مصرف کنندگان است.

یاری از تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه در سال ۸۹ یاد کرد و افزود: این انجمن سال ۹۰ به صورت رسمی کار اجرایی خود را آغاز کرد و اکنون در تمامی ۱۴شهرستان نیز انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف کننده را داریم که در کنگاور، صحنه، سنقر، گیلانغرب و ... بیشترین فعالیت را دارند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با وجود کمبود امکانات و منابع جزو انجمن‌های برتر کشور می‌باشد و تاکنون به پرونده‌های کلان و مهمی ورود کردهاست.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از مهمترین پرونده‌های ما ورود به تخلفات بانک‌ها و تضییع حقوق مشتریان بانک بود و به علاوه در این مدت به شکایات مردم از بسیاری بخش‌های دولتی و غیردولتی رسیدگی شده است.

یاری تعداد پرونده‌هایی که طی این چند سال به آن‌ها پرداخته شده را بیش از سه هزار مورد اعلام کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد پرونده شکایات ما با مصالحه و البته به نفع مصرفکننده حل و فصل شده است.

وی تصریح کرد: به علاوه در این مدت تمام تلاش خود را کردیم که مصرف کنندگان نسبت به حقوق خود آگاه شوند، اما هنوز بسیاری از آن‌ها از حقوق خود آگاهی درستی ندارد.

یاری افزود: البته همکاری و تلاش خود مردم نیز برای جا افتادن حقوق مصرف کننده لازم است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده در ۱۶ اسفند خبر داد که در این مراسم از ۴۰ حامیمصرف کننده در بخش شرکت‌ها، اصناف، واحد‌های تولیدی و ... تجلیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: مهمترین تفاوت همایش امسال با سال‌های گذشته این است که دستگاه‌های خدمت‌رسان دولتی حامی حقوق مصرف کننده را نیز معرفی خواهیم کرد.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار