رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب از اجرای مرحله اول طرح ماپینگ آپ فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 07 April 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه مازیارطهماسبی رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب از اجرای مرحله اول طرح ملی اجرای مرحله اول طرح ماپینگ آپ فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال در شهرستان سرپل ذهابتکمیلی فلج اطفال (ماپینگ آپ) در سال جاری درسرپل ذهاب خبر داد.

مازیارطهماسبی، زمان اجرای این طرح را شامل دو نوبت، نوبت اول در ۱۸ تا ۲۰ فروردین ماه جاری و نوبت دوم ۴ تا ۶ هفته بعد اعلام کرد و افزود: برای پیشگیری از بیماری فلج اطفال گروه هدف این طرح در رده سنی کودکان زیر ۵ سال می‌باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: واکسیناسیون یکی از مظاهروجود عدالت در سلامت است وهرقشری ازفقیروغنی ازگروه‌های هدف را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای این طرح ملی گفت: با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، سپاه ناحیه، فرمانداری و اداره جهاد کشاورزی سرپلذهاب وهمچنین کارشناسان ستاد حوزه معاونت بهداشتی درسطح شهرستان در ۹ تیم بهداشتی علیه بیماری فلج اطفال بصورت مراجعه خانه به خانه در سطح شهر و روستا‌ها کودکان زیر ۵ سال واکسینه می‌شوند.

وی خاطرنشان شد: امیدواریم این طرح با توجه به اینکه قطره خوراکی فلج اطفال برای کودکان رده سنی زیر ۵ سال است گام مهمی برای پیشگیری ازبروز این بیماری در سطح این شهرستان باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار