معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم تا ورود سمن‌های حوزه جوانان استان را به بحث کارآفرینی پررنگ تر کنیم.
کد خبر: ۵۸۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 08 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهرام عزیزی، با اشاره به فعالیت 47 سمن حوزه جوانان در استان کرمانشاه، اطهار کرد: از این تعداد حدود 30 سمن در حوزه اجتماعی و مابقی در حوزه های فرهنگی، مذهبی، علمی و پژوهشی فعال هستند.

وی همچنین با بیان اینکه درکشورهای توسعه یافته به ازاء هر 100 نفر یک سمن وجود دارد اما درکشور ما و به تبع استان کرمانشاه به ازاء هر 15 هزار نفر یک سمن، افزود: در نظر داریم تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد سمن های حوزه جوانان استان را به 100 سمن یعنی هر پنج هزار جوان کرمانشاهی یک سمن برسانیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای پررنگ تر کردن نقش سمن های حوزه جوانان استان در بحث کارآفرینی خبرداد و گفت: در این راستا اداره کل ورزش وجوانان استان با پنج سمن حوزه جوانان تفاهم نامه ای منعقد کرده تا این سمن ها تعدادی از جوانان کرمانشاهی خصوصا جوانان مناطق محروم را تحت پوشش آموزش های مهارت شغلی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وزارت ورزش وجوانان نیز تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید منعقد کرده که به سمن های حوزه جوانان کشور که دارای طرح های اشتغالزای توجیه‌دار هستند تسهیلات با سود چهاردرصد پرداخت شود که در تلاشیم بزودی این طرح در استان کرمانشاه نیز اجرا شود.

عزیزی درادامه سمن ها را بازوان توانمند دولت ها خواند و تصریح کرد: در بحث زلزله کرمانشاه سمن های حوزه جوانان استان از همان لحظات اولیه در مناطق زلزله زده حضور یافتند و این حضور فعالانه همچنان ادامه دارد.

وی تاکیدکرد: حضور مستمر این نهادهای مردمی در مناطق زلزله زده سبب شده تا با شناسایی برخی از آسیب ها و معضلات، آنها را به دستگاه های ذیربط انتقال دهند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار