رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه اخذ هرگونه هزینه بابت نقل و انتقال املاک و با هر عنوانی از سوی شهرداری‌ها را تخلف دانست.
کد خبر: ۵۹۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 30 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری اظهار کرد: شهرداری‌ها در گذشته هزینه‌ای با عنوان عوارض "جایگزین نقل و انتقال" از افرادی که خرید و فروش ملکانجام می‌دادند دریافت می‌کردند، اظهار کرد: از آنجایی‌که شهرداری هیچ گونه خدماتی در این نقل و انتقال ارائه نمی‌دهد در نتیجه اخذ هزینه و عوارض غیرقانونی شمرده شد و دیوانعدالت اداری آن را باطل کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه اخذ این هزینه از سوی شهرداری با مصوبه شورای شهر انجام می‌شد، تاکید کرد: با ابطال این مصوبه از سوی

دیوان عدالت اداری، دوباره مصوبه جدیدی به عنوان "هزینه استعلام" جایگزین آن شد و در واقع این هزینه استعلام همان عوارض نقل و انتقال است که فقط با عنوان دیگری از مردم اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه دوم هزینه استعلام نیز از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد، تاکید کرد: متاسفانه برخی از شهرداری‌های مناطق کرمانشاه هنوز این هزینه را اخذ می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به رایزنی که با مسئولین ارشد شهرداری کرمانشاه در این خصوص انجام شده، یادآوری کرد: اگرچه مسئولین ارشدشهرداری موضوع را پذیرفته اند، اما شهرداری‌های مناطق هنوز هم مقاومت کرده و هزینه را اخذ می‌کنند.

یاری از برخورد جدی با این تخلفات خبر داد و از مردم خواست چنانچه موردی برای آن‌ها اتفاق افتاد حتما برای رسیدگی به موضوع شکایتی را به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندهارجاع دهند تا رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف علاوه بر تشکیل پرونده قانونی برای شهرداری متخلف، هزینه‌ای که از مردم اخذ شده نیز مسترد خواهد شد و در صورت نیاز جریمه هماعمال می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه بیان کرد: افرادی هم که از قبل چنین هزینه‌ای پرداخت کرده اند می‌توانند با ارائه شکایت، اخذ وجوه پرداخت شده را پیگیریکنند.

یاری با بیان اینکه هزینه این عوارض رقم چشمگیری بوده، عنوان کرد: شهرداری برای هر واحد رقم ۱۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته که گاهی در یک ملک که سند واحد هم داردزیرزمین را به عنوان یک واحد جدا حساب کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار