فرماندار کرمانشاه از مدیران شهرستان خواست مبلغ طرح مشاغل خانگی باشند و گفت: میزان جذب این تسهیلات در شهرستان کرمانشاه از بسیاری از شهرستان‌های دیگر استان کمتراست.
کد خبر: ۶۳۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 28 July 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی فرمانداری کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر در کمیته اشتغال شهرستان کرمانشاه با اشاره به طرح مشاغل خانگی که با همکاری جهاددانشگاهی در کرمانشاه آغاز شده، افزود: سهمیه کل استان کرمانشاه از این طرح ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی ۲۷۰۰ نفر است که بخشی از آن مربوط به شهرستانکرمانشاه است.


رنجبر گفت: این طرح ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در کرمانشاه است که نباید از آن غافل شد.

وی ادامه داد: طرح اشتغال خانگی علاوه بر پرداخت تسهیلات، آموزش و بازاریابی را نیز برای متقاضیان در نظر گرفته است.

فرماندار کرمانشاه از دستگاه‌ها خواست مُبلغی برای استفاده از ظرفیت این طرح باشند و عنوان کرد: در روستا‌ها و با همکاری دهیاران کار بیشتری صورت گرفته، اما در مناطق شهریعملکرد خوبی نداریم.

رنجبر درباره طرح اشتغال روستایی نیز از فاصله زیاد موارد انعقاد قرارداد شده در بانک و میزان پرداختی‌ها گلایه کرد و خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در این خصوص شد.

وی بیان کرد: در این طرح ۵۴ میلیارد تومان در دو مرحله سهمیه شهرستان کرمانشاه است که ۱۹۸ طرح با اعتبار ۲۶۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵۷۹ نفر پیش‌پذیرش شده است.

به گفته فرماندار کرمانشاه، از این تعداد فقط ۴۲ طرح با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان انعقاد قرارداد و ۲۹ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده که فاصله زیادی با طرح‌هایپیش‌پذیرش شده دارد.

رنجبر سپس با بیان اینکه بخش ماهیدشت و کوزران کرمانشاه از سهمیه تسهیلات مناطق زلزله زده برخوردار هستند، افزود: نباید این ظرفیت را از دست بدهیم، زیرا سود این تسهیلاتحدود چهار درصد است و آورده کمتری هم می‌خواهد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار