معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: ۸۷ درصد از پرونده‌های مشاوره در مراکز نیروی انتظامی کرمانشاه به مصالحه انجامید.
کد خبر: ۸۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 26 August 2015
سرهنگ محمدرضا آمویی‌ اظهار داشت: از ابتدای امسال تا‌کنون چهار‌ هزار پرونده ورودی در مراکز مشاوره نیروی انتظامی در کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه تشکیل شده است که از این تعداد 87 درصد ختم به مصالحه شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول این مدت دو هزار نفر به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی برای دریافت خدمات روان‌شناسی و روا‌ن‌سنجی مراجعه کرده‌اند‌، افزود: از مجموع مراجعان به مراکز مشاوره در طول این مدت 13 درصد برای پیگیری و بررسی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به تشکیل 13 هزار و 500 پرونده ارجاعی به مراکز مشاوره نیروی انتظامی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: از مجموع کل موارد ارجاعی به مراکز مشاوره 88 درصد سبب مصالحه شد و مابقی به فاز قضایی ارجاع داده شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: 12 سال از تشکیل مراکز مشاوره در نیروی انتظامی می‌گذرد و این مراکز در ایجاد صلح در مراجعان و کاهش بار نیروی انتظامی نقش مهمی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مراجعان قبل از تشکیل پرونده قضایی به مراکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند، گفت: دلیل اصلی مراجعه به این مراکز به ترتیب مربوط به حوزه خانواده و اختلافات خانوادگی، نزاع‌ها و تصادفات چک‌ برگشتی است.

سرهنگ آمویی‌ از تشکیل شورای معتمد پلیس در محلات در کنار نیروی انتظامی خبر داد و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت و توان مردمی در پیشگیری اجتماعی از جرایم از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده امسال در معاونت نیروی اجتماعی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: برای تشکیل شورای معتمد از افراد معتمد و تاثیرگذار در مناطق مختلف استفاده می‌شود که در کنار نیروی انتظامی در راستای کاهش جرایم تلاش می‌کنند.

وی افزود: از دیگر اقدامات این معاونت برای پیشگیری و کاهش جرایم در استان آموزش چهره به چهره در محلات پرخطر و آسیب‌زا است که در این راستا مشاوران و کارکنان نیروی انتظامی حضور یافته و از نظرات کارشناسی اساتید برجسته در این زمینه نیز استفاده می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تا حدودی ریشه جرایم را می‌توان در فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها جست‌و‌جو کرد، خاطرنشان کرد:  برخی آداب خرده فرهنگ‌ها همچون احترام به بزرگان در ایجاد صلح و سازش و کاهش جرایم نقش موثری دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار