به گفته رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه، طرح پخت نان کامل در تعدادی از نانوایی‌ها در مرحله تعیین قیمت آرد و نان است و چنانچه این قیمت‌ها تعیین شود، در زمانی کوتاه پخت نان کامل در کرمانشاه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵ 05 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، نوروز عزیزی با اشاره به پیگیری حدود یکساله برای پخت نان کامل به صورت آزمایشی در تعدادی از خبازی‌های کرمانشاه، گفت: در حال حاضر منتظر تعیین قیمت آرد و نان کامل از سوی استانداری هستیم.

وی با بیان اینکه آنالیز قیمت را به این منظور ارائه داده‌ایم، عنوان کرد: چنانچه قیمت آرد و نان کامل تعیین شود، ظرف یک هفته آماده پخت نان کامل در تعدادی از خبازی‌ها هستیم.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه مهمترین نکته درباره پخت نان کامل را تعیین قیمت مناسب و کارشناسی شده برای آن دانست و اظهار کرد: پخت نان کامل هزینه بیشتری داشته و باید یک کارگر نانوایی صرفا برای پخت این نان اختصاص یابد، از همین رو باید قیمتی برای آن تعیین شود که برای نانوایی صرفه اقتصادی داشته باشد.

عزیزی تعداد نانوایی‌هایی که در گام اول برای پخت نان کامل به صورت آزمایشی اعلام آمادگی کرده اند را ۱۰ مورد اعلام کرد و یادآور شد: در گام‌های بعدی پخت نان کامل در ۵۰ تا ۱۰۰ خبازی انجام می‌شود.

وی معتقد است، چنانچه قیمت مناسبی برای نان کامل در نظر گرفته شود، مورد استقبال نانوایی‌ها قرار خواهد گرفت و احتمالا تا پایان سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نانوایی برای پخت این نوع نان پای کار می‌آیند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه از مزایای پخت نان کامل یاد کرد و با بیان اینکه لازم است درباره فواید نان کامل برای مردم اطلاع‌رسانی شود، گفت: در پخت این نوع نان از آرد سبوس‌دار استفاده می‌شود و برای سلامت مردم بسیار مفید است.

عزیزی تاکید کرد: اگر قیمت این نوع نان مناسب تعیین شود، به اقتصاد خبازی‌ها نیز کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پخت نان کامل در تعدادی از خبازی‌های برخی شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، تبریز و شیراز انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد به زودی نیز در کرمانشاه شاهد آغاز پخت نان کامل باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار