در جلسه کارگروه اجتماعی استانداری کرمانشاه مطرح شد:
کرمانشاه- در جلسه کارگروه اجتماعی استانداری کرمانشاه مباحث و معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی به بحث گذاشته شد.
کد خبر: ۳۷۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 02 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر،  امروز پنجشنبه جلسه کارگروه اجتماعی در استانداری کرمانشاه با حضور معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

شهاب نادری، نماینده مردم پاوه و اورامانات در این جلسه اظهار داشت: با آماری که در این جلسه در خصوص وضعیت آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه بیان شد دیگر چیزی برای گفتن نداریم برخی از مسئولان و وزرا قول می دهند اما عمل نمی کنند.

وی گفت: من از وضعیت آمار آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه ناراحت شدم اگر این آمار واقعیت داشته باشد پس در 37 سال گذشته چه کار کردیم ما از آقای شاه حسینی و استانداری و کارگروه اجتماعی توقع داریم، آماری که آقای باباجانی ارائه داد را به ما هم بدند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت: باید راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه داشته باشیم،

فرهاد تجری، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز بیان کرد: کرمانشاه در بحث اعتیاد و طلاق و آسیبب های اجتماعی جزو استان های اول کشور است.

تجری خواستار توسعه اورژانس اجاماعی در استان کرمانشاه شد و گفت: اورژانس اجحتماعی جزو اولویت ها و ضرورت ها است

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: برای رفع همپوشانی وظایف دستگاه ها در حوزه آسیب های اجتماعی که پیچیده بود، طرح تقسیم کار ملی پیش آمد و نقش بهزیستی در برنامه ششم برای پیشگیری محوری است.

**باید برای کاهش آسیب های اجتماعی به جریانات مذهبی میدان داده شود

حجت الاسلام ایرانی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کرمانشاه در این جلسه بیان کرد: نهادهای مذهبی یکی از عوامل دخیل در حل معضلات هستند و باید به جریانات مذهبی میدان داده شود و از سازمان تبلیغات و حوزه های علمیه کمک گرفته شود.

وی بیان کرد: در برخی از محله های کرمانشاه مانند شاطرآباد که پایگاه مذهبی و مسجد وجود دارد بشدت آسیب های اجتماعی کم شده  و در استان خوزستان طرح های موفقی انجام دادند.

حجت الاسلام ایرانی گفت: آسیب های اجتماعی اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد یکی از معضلات اصلی در حوزه فرهنگ بی توجهی به نهادهای مذهبی در امر فرهنگ سازی است. به دلیل اینکه به مراکز و نهادهای مذهبی میدان داده نمی شود کارهای انجام شده در بحث آییب های اجتماعی نمودی ندارد.

وی با بیان اینکه معضلات استان نگران کننده است، افزود: در مراکز 6 گانه هیچ نهاد مذهبی وجود ندارد در حالیکه نقش نهادهعای مذهبی در پیشگیری از معضلات اجتماعی و فرهنگی اجتناب ناپذیر است متاسفانه در مکان های تهدبدپذیر کرمانشاه هیپچ پایگاه مذهبی وجود ندارد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: بهترین بودجه برای مطالعه کوهورت برای آسیب های اجتماعی اختصاص داده شود.  

دکتر الماسی بیان کرد: من 20 سال در حوزه ایدز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کار کردم، خودم را مقصر قربانیان اجتماعی می دانم باید عوامل این حوزه شناسایی شوند.

وی گفت: مطالعه کوهورت برای 5 سال بایسد انجام شود و بودجه حداقل دو میلیارد تومانی زیر نظر استانداری تخصیص یابد و پیش نویس پروژه تحقیقاتی نیز در دست اقدام داریم.

در این جلسه عنوان شد که برنامه های مقابله ای در حوزه آسیب های اجتماعی از حالت دولت محور به سمت تسهیل گر سوق یابد چراکه از توان و ظرفیت مردم استفاده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار