مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 50 درصد از 323 هزار دانش‌آموزان کرمانشاه در سه ناحیه آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 14 October 2015
مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 50درصد از 323هزار دانش‌آموزان کرمانشاه در سه ناحیه آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

سلیمان محبی در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده کشور که امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هشت تیم ورزشی از دانش‌آموزان کرمانشاهی در مسابقات ورزشی امسال رتبه‌‌های اول تا سوم را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در مسابقاتی که امسال در رشته‌‌های ورزشی بخش دانش آموزی کشوری برگزار شد از مجموع 16 تیم اعزامی دانش آموزان کرمانشاهی هشت تیم موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

محبی از کسب افتخار دانش‌آموزان کرمانشاهی در مسابقات فرهنگی و قرآنی کشوری خبر‌داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی برای پیشرفت شاخص‌‌های آموزشی، فرهنگی و غیره انجام شده است.

محبی با اشاره به اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگر کشور به نخبگان نیاز دارد، افزود: کشور ما به عنوان کشوری نو پا در دنیا که به دنبال استقلال و اثبات خود در همه زمینه‌‌ها و جنبه‌‌ها‌‌ی علمی و فناوری است به نخبگان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در بخش‌‌های مختلف می‌‌توانند نخبه باشند، عنوان کرد: در کشور در همه زمینه‌‌ها از جمله علمی، ورزشی، سیاسی، فرهنگی، مدیریتی دارای ظرفیت و توانمندی بوده و نخبه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از جایگاه والا و ارزشمند نخبگان در بیشتر کشور‌‌ها‌‌ی دنیا گفت و افزود: در بیشتر کشورهای دنیا و در کشور‌‌های پیشرفته و در حال پیشرفت نخبگان به عنوان افرادی آینده ساز و هدایت کننده جامعه محسوب می‌‌شوند.

محبی یکی از راه‌‌های شناسایی نخبگان را برگزاری مسابقات دانست و گفت:  در بخش آموزش در دوره ابتدایی طرحی به عنوان طرح شهاب به منظور شناسایی دانش‌آموزان نخبه در زمینه‌‌های مختلف در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نخبگان  بیان کرد: اگر کشور به دنبال کسب اقتدار علمی و حرکت به سمت قله‌های صنعت، فناوری و غیره در جهان است جوانان در این زمینه‌ تلاش کنند.

محبی دانش‌آموزان را سرمایه‌‌‌‌‌های ارزشمند و آینده ساز برای استان کرمانشاه و کشور دانست و بیان کرد: دولتمردان آینده و آینده سازان، دانش‌آموزان و نخبگان دانش‌آموزی امروز در جنبه‌‌های مختلف علمی و فرهنگی هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار