معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: دو مجموعه تاریخی فرهنگی بیستون وطاقبستان کانون اصلی انرژی توسعه گردشگری استان است.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 21 October 2015
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: دو مجموعه تاریخی فرهنگی بیستون و طاقبستان کانون اصلی انرژی توسعه گردشگری استان است.

مهندس مجتبی نیک کردار در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از آثار تاریخی استان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: باید بتوانیم بسیار بیشتر از اینها از دو کانون انرژی توسعه گردشگری استان یعنی طاقبستان و بیستون بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: گرچه اجرای پروژه در مجموعه های تاریخی با توجه به حساسیت های کار باستان شناسی با کندی پیش می رود، اما انتظار داریم کار ساماندهی این دو مجموعه قدری با سرعت بیشتری همراه شود.

نیک کردار تصریح کرد: استان کرمانشاه در میان استانهای غربی کشور تنها استان دارای اثر ثبت جهانی شده است و این یک موقعیت ویژه برای توسعه گردشگری به استان ما داده که نباید ساده از کنار آن بگذریم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید دید ویژه ای به امر گردشگری دارد و ما نیز در استان کرمانشاه همین دید را داریم و معتقدیم توسعه همه جانبه استان به نوعی در گرو توسعه بخش گردشگری است.

وی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری و جذب سرمایه گذار در این بخش از اولویت های اصلی استان است.

نیک کردار یادآور شد: تبدیل کاروانسرای شاه عباسی بیستون به هتل لاله و واگذاری آن به شرکت توسعه گردشگری کشور از جمله کارهای مثبتی بود که در حال حاضر نیز شاهد حضور و اسکان گردشگران خارجی در این مکان هستیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: واگذاری کاروانسرای ماهیدشت به بخش خصوصی را هم در دستور کار داریم تا بتوانیم این مجموعه را نیز رونق بخشیده و در نهایت شاهد توسعه گردشگری استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر که بتوانیم از توان و پتانسیل بخش خصوصی برای فعال کردن حوزه گردشگری استان بیشتر استفاده کنیم، یقینا شاهد ایجاد تحرکی ویژه در این حوزه کاری از استان خواهیم بود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که اگر بتوانیم با ایجاد زیرساخت ها و تبلیغات موثر، گردشگران را به این سمت بکشانیم، در رونق همه جانبه استان اثرگذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار