استاندار کرمانشاه گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه با آن درگیر است به سبب عدم آشنایی با ریشه‌های فرهنگی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 11 November 2015
استاندار کرمانشاه گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه با آن درگیر است به سبب عدم آشنایی با ریشه‌های فرهنگی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسداله رازانی در کنگره ملی مقام ادبی «احمد عزیزی» که امروز در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر در جامعه آسیب‌ها و مشکلاتی وجود دارد به سبب ناآشنا بودن با ریشه‌‌های غنی تاریخی و مشاهیر ایجاد شده است.

استاندار کرمانشاه این استان را آیینه تمام نمای تاریخ و تمدن ایران زمین دانست، گفت: طاق‌بستان و بیستون در استان کرمانشاه به عنوان آثاری از آغازین دوران تاریخی، هخامنشیان، ساسانیان و دوران تاریخی میانه به یادگار مانده‌اند.

رازانی با اشاره به اینکه کشور ایران در زمینه تمامیت ارضی و حفظ  زبان و فرهنگ در دنیا زبانزد است، گفت: یونانیان با وجود ادعای مهد فلسفه و عقلانیت بودن، پس از حمله به ایران توانایی ایجاد انقطاع فرهنگی را در این سرزمین نداشتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ورود اسلام در ایران نیز سبب تغییر در زبان فارسی نشد، عنوان کرد: با ورود اسلام به ایران، مردم در کنار تغییر آیین، فرهنگ ایرانی خود را حفظ کرده و سبب اعتلای بیشتر فرهنگ اسلامی شدند.

وی با اشاره به کتاب شهید مطهری در مورد خدمات متقابل اسلام و ایران در این زمینه، گفت: هجوم قوم مغول به ایران نیز با وجود صدمات زیادی که به بار آورد و تاثیر ویرانگری که داشت سبب انقطاع فرهنگی در ایران نشد.

رازانی خاطرنشان کرد: بر این اساس آشنایی با ریشه‌‌های فرهنگی در جامعه امروز ضرورت دارد و برگزاری کنگره‌های گرامیداشت مقام مشاهیر سبب ریشه‌یابی تاریخی و شناخت بیشتر پیشینه تاریخی و فرهنگی می‌‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار