دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: کارگران نگران حذف حق مسکن خود نباشند، زیرا امکان حذف آن وجود ندارد و دولت قول داده افزایش حق مسکن کارگران را تصویب کند.
کد خبر: ۱۲۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 14 November 2015
دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: کارگران نگران حذف حق مسکن خود نباشند، زیرا امکان حذف آن وجود ندارد و دولت قول داده افزایش حق مسکن کارگران را تصویب کند.

جواد اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه قرار نیست حق مسکن کارگران حذف شود، اظهار کرد: این حق مسکن حتما پرداخت خواهد شد و امکان حذف آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیرا با وزیر داشتیم مقرر شد افزایش حق مسکن کارگران هرچه زودتر به تصویب برسد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه تاکید کرد: قرار نیست این افزایش حق مسکن به پایه حقوق سنواتی کارگران اضافه شود، اگر چنین چیزی بود ما استقبال می‌کردیم چون شیوه بهتری بود و هر سال با افزایش درصد پایه حقوق، رقمی هم به حق مسکن اضافه می‌شد.

اکبری با اشاره به اینکه درخواست شده بود حق مسکن کارگران از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: مشخص نیست که چرا این افزایش تا کنون به تصویب نرسیده و اینقدر طول کشیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه رقم 20 هزار و یا حتی 40 هزار تومان را برای حق مسکن کارگران رقم ناچیزی دانست و گفت: از دولت توقع می‌رود افزایش حق مسکن کارگران هرچه زودتر تصویب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: موضوع دیگری که از وزیر پیگیری کردیم این بود که در سال آینده افزایش پایه حقوق بازنشستگان نیز معادل کارگران باشد.

اکبری با بیان اینکه سال گذشته برای کارگران 17 درصد و برای بازنشستگان 15 درصد افزایش حقوق داشتیم، تصریح کرد: بازنشستگان نسبت به این موضوع گلایه دارند و خواستار همسان سازی افزایش حقوق‌ها هستند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه، دولت قول داده در صورت مساعد شدن شرایط اقتصادی کشور در این خصوص هم تصمیم گیری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار