مدیر ملی پروژه منارید مردم را محور اصلی اجرایی شدن پروژه منارید دانست و گفت: مدیریت جامع از اهداف اصلی این پروژه است.
کد خبر: ۱۴۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 07 December 2015
مدیر ملی پروژه منارید مردم را محور اصلی اجرایی شدن پروژه منارید دانست و گفت: مدیریت جامع از اهداف اصلی این پروژه است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، مهندس جزی در همایش تبادل تجربیات طرح های مشارکت مردمی در پروژه منارید که امروز(16 آذر) با حضور مسئولان منابع طبیعی برخی از استان های کشور در کرمانشاه برگزار شد، گفت: پروژه منارید در تلاش است تا روستاها را به عنوان یک جامعه مولد در مسیر توسعه قرار دهد.

جزی با بیان اینکه بردن امکانات به روستاها نتوانسته است در نگه داشتن روستائیان در روستاها موثر باشد، گفت: پروژه منارید در تلاش است تا با فراهم کردن شرایط مناسب جامعه مولد را در روستاها نگه دارد.

جزی افزود: پروزه منارید در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، تونس، مراکش، مصر، یمن و ایران اجرا می‌شود.
 
جزی گفت: این پروژه در ایران با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست، برنامه توسعه ملل متحد و سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان نماینده دولت از شهریور ماه 1390 آغاز شده است.

جزی هدف نهایی پروژه را توسعه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی تجدید شونده با توجه به سازگاری با شرایط اقلیمی و منافع محیط زیست جهانی دانست و گفت: همچنین این پروژه در پی آن است تا از ظرفیت زیست بوم ها در جهت تامین معاش مردم محلی حفاظت نماید که پروژه منارید به منظور تحقق این هدف با سایر پروژه های کشور تحت یک چتر حمایتی همکاری و مشارکت دارد.

وی هدف اصلی پروزه را رفع خلاء‌ها و موانع قانونی موجود جهت مدیریت یکپارچه منابع طبیعی از طریق توسعه و تقویت هماهنگی ظرفیت سازمانی عنوان کرد.

مراد شیخ ویسی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز در این همایش رویکرد راهبردی پروژه منارید را مدیریت یکپارچه حوزه دانست و گفت: با توجه به اینکه مسائل و مشکلات در حوزه ها مشترک هستند برآیند نتایج حاصل در مورد مشکلات مختلف را می توان به موارد مشابه تعمیم داد.

 شیخ ویسی افزود: پروژه منارید تلاش می کند تا از بخشی نگری جلوگیری کرده و ناهماهنگی ها و موازی کاری‌ها را حذف کرده و از این طریق نقش خود را در توسعه روستاها ایفا کند.

 مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: فعالیت‌های پروژه منارید در جهت کاهش اثرات چالش‌های زیست محیطی مثل تنوع زیستی، تخریب سرزمینی، بحران آب و... است.
 
شیخ ویسی اثرات پروژه منارید را در ارتقای سطح دانش و درک عمومی در سطح اجرا موثر دانست و گفت: پروژه منارید در تلاش است تا نسبت به توانمندسازی جوامع محلی اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار