مینی‌بوس‌های کرمانشاه یک سوم قرن عمر کرده‌اند!

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه میانگین عمر مینی بوس‌های استان را 28.23 سال اعلام کرد و گفت: مینی‌بوس‌های استان نسبت به میانگین کشور چهار سال پیرترند.
کد خبر: ۱۵۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 28 December 2015
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه میانگین عمر مینی بوس‌های استان را 28.23 سال اعلام کرد و گفت: مینی‌بوس‌های استان نسبت به میانگین کشور چهار سال پیرترند.

بهمن خسروانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود 302 دستگاه اتوبوس، 1989 دستگاه مینی‌بوس و 1204 دستگاه سواری کرایه در سطح استان، گفت: خوشبختانه عمر اتوبوس‌ها و خودروهای سواری کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی استان از میانگین عمر ناوگان در سطح کشور پایین تر است.

خسروانی میانگین عمر اتوبوس‌های استان را 10.67 سال اعلام کرد و افزود: میانگین عمر اتوبوس‌های کشور 12.71 سال است و اتوبوس‌های استان دو سال از اتوبوس های کشور جوانتر هستند.

مدیرکل حمل و نقل و  پایانه‌های استان کرمانشاه همچنین میانگین عمر خودروهای سواری کرایه استان را 8.46 سال اعلام و اظهار کرد: در این زمینه تقریبا با میانگین کشوری با میانگین عمر 8.21 سال برابر هستیم.

خسروانی با بالا دانستن میانگین عمر مینی‌بوس‌های استان اظهار کرد: در حال حاضر میانگین عمر مینی‌بوس‌های استان 28.23 سال است که نسبت به میانگین کشوری با 24.55 سال حدود چهار سال پیرتر هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه بر ضرورت نوسازی هر چه سریعتر مینی بوس‌های استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر وام خوبی جهت خرید مینی بوس در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، اما متاسفانه استقبال خوبی از آن نمی‌شود.

خسروانی در خصوص چرایی این مسئله اظهار کرد: وقتی یک راننده می‌تواند با مینی بوس کهنه خود همان درآمد را داشته باشد، قطعا ضرورتی نمی‌بیند خود را زیر بار اقساط وام ببرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه در ادامه تعداد  خودرو های ناوگان باری استان را 16 هزار و 489 دستگاه اعلام کرد و افزود: میانگین عمر این ناوگان هم 17.73 سال است که نوسازی آن در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار