مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه معتقد است، نباید گول افزایش بارندگی‌ها را بخوریم و از صرفه‌جویی در مصرف آب غافل شویم.
کد خبر: ۱۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 02 January 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه معتقد است، نباید گول افزایش بارندگی‌ها را بخوریم و از صرفه‌جویی در مصرف آب غافل شویم.

کیاست امیریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به بارندگی حدود 350 میلی‌متری که تاکنون در استان داشته‌ایم، ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته 85 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 135 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: با وجود این افزایش بارش سطح آب پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چندان چشمگیری نداشته است.

به گفته این مسئول اگرچه در بارندگی‌ها رشد 85 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم، اما افزایش آب پشت سدها نسبت به سال گذشته 43 میلیون مترمکعب بوده‌ است.

امیریان افزود: سال گذشته 345 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره بود که این رقم اکنون 388 میلیون مترمکعب است.

وی معتقد است، این اعداد نشان می‌دهد بارندگی‌ها آب پشت سدهای استان را خیلی تغذیه نکرده و مقدار کمی از آن وارد دریاچه سدها شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: حجم زیادی از بارش‌ها به رواناب تبدیل شده و چون زمین تشنه بوده بخش زیادی از آن نیز جذب زمین شده ‌است.

امیریان تصریح کرد: ذخیره خیلی زیادی پشت سدهای استان نداریم و باید روند صرفه‌جویی را مانند گذشته ادامه دهیم و فکر نکنیم که چون بارندگی خوب بوده، کم‌آبی‌های گذشته جبران شده است.

وی از مردم و خصوصا کشاورزان که بیشترین میزان مصرف آب را دارند تقاضا کرد همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ما هم سیاست‌های خود را مانند گذشته ادامه خواهیم داد و نصب کنتورهای هوشمند و انسداد چاه‌های غیرمجاز را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار