مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از برخورد با واحدهای تولیدی متخلف در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۵۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 06 January 2016
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از برخورد با واحدهای تولیدی متخلف در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی در کرمانشاه خبر داد.

محمود نیازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره‌کل استاندارد استان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد.

نیازی ادامه داد: این تفاهم‌نامه به امضای مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان استان کرمانشاه رسید.

وی تصریح کرد: این جلسه با حضور مدیران و معاونان دو دستگاه مذکور در محل اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد و برای استفاده از هم‌افزایی، توان و ظرفیت‌های اجرایی یکدیگر تصمیماتی اتخاذ شد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، تسهیل در انجام وظایف و مسئولیت‌های مشترک در سطوح واحدهای تولیدی و بازار با محوریت برپایی و انجام گشت‌های مشترک از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

وی هدف از انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده را تجمیع توان دو دستگاه با عنایت به اختیارات قانونی آن‌ها در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، مراکز عرضه و برخورد با واحدهای متخلف در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طبق قوانین و مقررات جاری کشور بیان کرد.

این مسئول گفت: در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند با استفاده بهینه از توانایی‌های علمی، فنی و تجربی و اهرم‌ها و اختیارات قانونی در زمینه نمونه‌برداری، انجام آزمون، شناسایی و معرفی واحدهای تولیدی غیراستاندارد و برخورد با متخلفان از طریق مراجع قضایی فعالیت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه مدت این تفاهم‌نامه که در پنج ماده و 17 بند تنظیم شده را یک‌سال عنوان کرد و متذکر شد: پس از پایان یک‌سال در صورت توافق طرفین، تفاهم‌نامه قابل تمدید خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار