استاندار کرمانشاه گفت: ایران همواره در حرکت‌های سیاسی برای تعیین سرنوشت خود در جهان پیشتاز بوده است.
کد خبر: ۱۷۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 01 February 2016
استاندار کرمانشاه گفت: ایران همواره در حرکت‌های سیاسی برای تعیین سرنوشت خود در جهان پیشتاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسدالله رازانی صبح امروز در مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهدا در کرمانشاه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به دلایل گوناگون و نشانه‌های متعددی از انقلاب‌های مشابه خود متمایز است.

وی بیان داشت: در طول تاریخ بشر تعداد انقلاب‌هایی که مثل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شکل گرفته باشد تا نظام سیاسی را دگرگون کند به تعداد انگشت‌های دست هم نمی‌رسد و همین تعداد معدود هم در مقایسه با انقلاب ایران در مرتبه نازل‌تری قرار دارند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب یک نهضت و حرکت سیاسی بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه فرهنگی و تاریخی طولانی از معدود کشورهای جهان است که برای چندین هزاره پیوستگی تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کرده است.

رازانی بیان داشت: بسیاری از کشورها تغییرات اساسی پیدا کرده‌اند، اما ایران پیش از اسلام هم مدنیت داشته و با ورود اسلام و پذیرش آن فرهنگ و زبان خود را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: ایران در حرکت‌های سیاسی برای سرنوشت خود پیشتازی داشته است و نهضت مشروطه که با تلاش روشنفکران، روحانیان و اقشار مختلف به قدرت مطلقه پادشاهی قانون را اضافه کرد نیز یکی از نمونه‌های این حرکت‌هاست که البته باز هم به نهضت شاهنشاهی پهلوی ختم شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هیچ کشوری این پیشتازی ناشی از غنای فرهنگی را نداشته و نهضت‌های پیش از سال 57 در ایران نیز نیمه‌تمام و ناقص بودند و انقلاب اسلامی نمونه‌ای ممتاز از یک انقلاب موفق است.

وی اظهار کرد: برخی از تحلیلگران در مورد انقلاب ایران مدعی شده‌اند که مردم ایران در جریان انقلاب می‌دانستند که چه چیزی را نمی‌خواهند، اما نمی‌دانستند که چه می‌خواهند؛ مردم ایران سلطنت و دیکتاتوری را نمی‌خواستند و 35 سال پیوستگی مردم و امام راحل از زمان جرقه‌های انقلاب تا پیروزی گوش به فرمان امام بودند و برای رسیدن به اهداف والایش حتی حاضر به گذشتن از جان خود هم بودند.

رازانی با بیان اینکه امام راحل همواره انتخابات مختلف را رکن رکین انقلاب عنوان می‌کردند، گفت: مفهوم شهادت زندگی‌ساز و انسان‌ساز است و در جریان انقلاب مردم ایران شهدای زیادی را به نظام تقدیم کردند.

وی بیان داشت: هیچ انقلابی در دنیا نیست که به فاصله چندین سال بعد با جنگ تمام عیار روبه‌رو شود و اغلب انقلاب‌ها در مسائل داخلی نابود شدند و به زوال و انحراف رفتند، اما انقلاب اسلامی ایران هنوز هم استوار مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار