استاندار کرمانشاه بر لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: به هر میزان که روستاها از امکانات بیشتر برخوردار شوند شاهد توسعه استان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۷۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 07 February 2016
استاندار کرمانشاه بر لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: به هر میزان که روستاها از امکانات بیشتر برخوردار شوند شاهد توسعه استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به ۱۱۴ روستای استان کرمانشاه که عصر شنبه به صورت نمادین در روستای چشمه سفید برگزار شد، اظهار داشت: به هر میزان که روستاها از امکانات بیشتری برخوردار شوند به همان مقدار شاهد رونق و توسعه استان خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی عوامل این روستا و درخواست نسبت به رسیدگی به مسائل روستای چشمه سفید، تصریح کرد: در واقع می توان گفت روستای چشمه سفید به شهر کرمانشاه متصل و به عنوان ورودی شهر بسیار حائز اهمیت است.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: احداث مسکن مهر در جوار این روستا به عنوان مرکز ورودی شهر نشان از وجود بارقه‌های امید به توسعه این منطقه است هرچند تاخیر در گازرسانی به این محل جای تامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه چهره روستای چشمه سفید باید از زیبایی مناسبی به عنوان ورودی شهر بهره مند باشد،  گفت: ایجاد فضای سبز در این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با همیاری و همفکری مردم روستا در این زمینه، اقدامات انجام شود.

رازانی با بیان اینکه در راستای جذب گردشگران به این منطقه می‌توان با احداث رستوران و مراکز تجاری عملکرد مناسبی داشت، یادآور شد: باید طرح های عمرانی بیشتری در این منطقه با کاربری بافت روستایی و حفظ محیط سنتی آن به صورت ویژه انجام شود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: همچنین باید تلاش شود تا روستاهای موجود در شعاع ۱۵ کیلومتری و ورودی استان از رونق بیشتری برخوردار و با تحولات سازنده ای همراه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روستای چشمه سفید جمعیتی بالغ بر ۲۴۰ خانوار و یک هزار و ۱۱۷ نفر را در خود جای داده و همچنین روستای اقمار ۷۶ خانوار جمعیت دارد.

همچنین به گفته اهالی روستای چشمه سفید، این منطقه نیازمند امکاناتی از جمله حمل نقل عمومی و پارک و فضای سبز است که از جمله  کلنگ زنی سالن ورزشی طی سال های گذشته انجام گرفته اما به دلایل متعدد و با وجود نیاز به این اماکن فرهنگی و ورزشی تاکنون از سوی مسئولان اقدامی صورت نگرفته که تلاش بیشتری از مسئولان را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار