مدیر موسسه منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین گفت: منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان 29 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۸۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 21 February 2016
مدیر موسسه منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین گفت: منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان 29 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

حبیب دباغ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه ویژه اقتصاده قصرشیرین یک دورنما و چشم اندازی دارد که همسو با آن برای 20 سال آینده زمینه اشتغال و توسعه مطلوبی نیز در این منطقه ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: برای تحقق این کار سه برنامه شامل دو برنامه میان مدت پنج ساله و یک برنامه 10 ساله تهیه و تدوین شده است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست و طی مدت پنج سال آینده طرح منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین 154 هکتار زمین را شامل می شود که قرار است در افق نزدیک توسط بخش خصوصی 12هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گیرد.

مدیر موسسه منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین بیان کرد: همچنین در مرحله نخست این طرح در طی مدت پنج سال 160واحد صنعتی و خدماتی، 100 واحد تجاری و 160 دفتر خدمات بازرگانی با چهار هزار و 380 فرصت شغلی جدید نیز ایجاد می شود.

دباغ ادامه داد: با اجرای مرحله نخست طرح منطقه ویزه اقتصادی قصرشیرین نه تنها مشکل بیکاری در این شهرستان مرزی رفع می شود بلکه از دیگر مناطق همجوار نیز نیروی جویای کار جذب می شود.

منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در حد فاصل مرزهای پرویزخان و خسروی ایجاد می شود.

هم اکنون 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از تزانزیت کالاهای صادراتی و تانکرهای سوختی و تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.

روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
شتردرخواب بیند پنبه دانه
دلت خوشه عمو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار