معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم نهادینه‌کردن مهارت‌آموزی در استان گفت: باید به جایی برسیم که 80 درصد فارغ‌التحصیلان تکنسین باشند.
کد خبر: ۱۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 24 February 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم نهادینه‌کردن مهارت‌آموزی در استان گفت: باید به جایی برسیم که 80 درصد فارغ‌التحصیلان تکنسین باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا رحیمی صبح امروز در یازدهمین جلسه شورای مهارت استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه در حالی رتبه چهارم بیکاری در سطح کشور را به خود اختصاص داده که از ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال‌زایی بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌های این استان نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است، افزود: در تمام حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و ... نیازمند تحرک و پویایی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال روستایی در سطح استان خاطرنشان کرد: اشتغال باید از سطح روستاها تا مرکز استان که بیش از نیمی از جمعیت را در دل خود جای داده است تسری یابد.

رحیمی نیاز امروز کشور و به ویژه استان کرمانشاه را تربیت تکنسین‌های ماهر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد نخبگان استان و پارک علم و فناوری کرمانشاه جزو برترین‌های کشور از لحاظ نوآوری و ایده‌پردازی هستند.

وی هرم نامتناسب جمعیت دانشجویی کشور که بیشتر آن متشکل از دانشجویان کارشناسی است را مورد اشاره قرار داد و این هرم را نتیجه نابرابری و بی‌برنامگی در حوزه تحصیلات جوانان برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امروز ظرفیت اشتغال دولتی فوق‌اشباع است، اظهار کرد: با توجه به نیاز بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و ... به تکنسین‌های ماهر سازمان فنی و حرفه‌ای در این راستا می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

رحیمی راهکار خروج از معضل بیکاری را ورود بخش خصوصی به این موضوع عنوان کرد و بیان داشت: از سازمان فنی و حرفه‌ای از ارائه مشوق تا اثربخشی برنامه‌های اجرا شده را انتظار داریم.

وی با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌ورزی در سطوح مختلف گفت: اگر بتوانیم مهارت را در سطوح مختلف نهادینه کنیم، آنگاه از طرفیت‌های ایجاد اشتغال می‌توان به خوبی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که باید به اشتغال جوانان نگاه غیردولتی داشته باشیم و از فرصت‌های مهارت‌آموزی بیشتر بهره گیریم.

رحیمی با اشاره به فعالیت‌های برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی در جوار زندان‌ها، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، روستاها و ... یادآور شد: تمام دستگاه‌ها باید از ظرفیت دانشجویان برای ایجاد اشتغال باید استفاده کنند.

وی از تعدد مراکز فنی و حرفه‌ای و گسترش آن در شهرستان‌ها به عنوان یک موضوع اثرگذار بر ایجاد اشتغال در استان یاد کرد و افزود: در گذشته به دلیل عدم نهادینه کردن مهارت‌آموزی فرصت‌های ایجاد اشتغال را از دست دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه بیان داشت: باید به جایی برسیم که در هرم جمعیت دانشجویی 80 درصد آنها کاردان و تکنسین باشند، چرا که نیاز روز بازار کار تکنسین ماهر است.

رحیمی در پایان لزوم معرفی دستگاه‌های پیشرو در عرصه ایجاد اشتغال را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: باید برای تشویق دیگر دستگاه‌ها آنهایی که در زمینه اشتغال‌زایی پیشرو بوده‌اند مورد تقدیر قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار