یک فوق تخصص تغذیه با بیان اینکه سیستم بدن آشنایی کمتری با تخم بلدرچین دارد، توصیه کرد: افراد این ماده غذایی را با احتیاط بیشتر و به میزان کم مصرف کنند.
کد خبر: ۱۹۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 05 March 2016
یک فوق تخصص تغذیه با بیان اینکه سیستم بدن آشنایی کمتری با تخم بلدرچین دارد، توصیه کرد: افراد این ماده غذایی را با احتیاط بیشتر و به میزان کم مصرف کنند.

دکتر کیومرث دانشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه تخم بلدرچین جزو خوراکی‌هایی است که غیرمعمول بوده و بدن به آن عادت ندارد گفت: تخم بلدرچین جزو خوراک‌های همیشگی ما نیست و به همین علت بدن به آن عادت ندارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که بدن با مواد تخم بلدرچین آشنایی ندارد، مصرف آن موجب می شود فشار بسیاری به کلیه‌ها و کبد وارد شود.

وی تصریح کرد: کلسترول تخم بلدرچین به نسبت تخم مرغ پایین است، اما از آنجا که ابعاد این تخم خیلی کوچکتر از تخم مرغ است و افراد باید تعداد زیادی از آن را مصرف کنند تقریبا کلسترول سه تا چهار عدد تخم بلدرچین با کلسترول یک عدد تخم مرغ برابری می‌کند و در این زمینه تفاوت چندانی وجود ندارد.

دانشور با اشاره به وجود ویتامین‌های مختلف در تخم بلدرچین، گفت: از آنجا که نمی‌توان این تخم ها را خام مصرف کرد و باید بصورت پخته و یا نیمرو مصرف می‌شوند، همین امر موجب می‌شود تا ویتامین‌های آن تا حد زیادی از بین بروند.

این فوق تخصص تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف تخم بلدرچین به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین مصرف تخم مرغ شود، زیرا در تخم مرغ نوع پروتئین‎‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی متفاوت از تخم بلدرچین است و با مصرف تخم بلدرچین نیاز بدن به آنها تامین نمی‎‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد حتما مصرف تخم مرغ را در برنامه غذایی خود داشته باشند و در صورت تمایل هم تخم بلدرچین را به مقدار کم مصرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار