رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اخذ 30 میلیارد تومان برای احداث کلینیک در کرمانشاه، گفت: با عملیاتی شدن این پروژه، بحران کلینیک‌های درمانی در کرمانشاه حل می‌شود.
کد خبر: ۱۹۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 08 March 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اخذ 30 میلیارد تومان برای احداث کلینیک در کرمانشاه، گفت: با عملیاتی شدن این پروژه، بحران کلینیک‌های درمانی در کرمانشاه حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین کریم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر با بحران کلینیک‌های درمانی در کرمانشاه مواجه هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر مجوز بیش از 10 هزار و 600 مترمربع کلینیک در بیمارستان‌های استان اخذ شده که در صورت عملیاتی شدن آن این معضل در استان برطرف می‌شود.

وی به مشکلاتی همچون ازدحام بیماران در بیمارستان فوق تخصصی کودکان محمد کرمانشاهی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان علاوه بر کرمانشاه به سه استان دیگر نیز خدمات درمانی می‌دهد که همین موضوع موجب ازدحام در این مرکز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه راه حل مشکل فوق را افزایش نیروی متخصص عنوان کرد و افزود: از طرفی به دلیل کمبود فضا امکان افزایش تعداد متخصص برای این بیمارستان وجود ندارد که با توسعه فضای بیمارستان امکان افزایش تعداد متخصص نیز در این بیمارستان فراهم می‌شود.

کریم از اخذ 30 میلیارد تومان از وزارتخانه برای احداث کلینیک در کرمانشاه خبر داد و افزود: شهرداری با درخواست جواز 3 میلیارد تومانی برای احداث یک کلینیک مانع از پیگیری اجرای این پروژه شده که در صورت رفع نشدن این مشکل به زودی از طریق مقامات ارشد پیگیر موضوع خواهم شد.

به گفته این مقام مسئول، انتظار می‌رود که تمام کلینیک‌های شهرستان‌های استان به جز کلینیک شهرستان اسلام‌آباد طی پاییز سال آینده به بهره‌برداری برسد که بتوان بخشی از مشکل ازدحام بیماران در کلینیک‌های سطح شهر کرمانشاه بدین صورت رفع کرد.

وی با بیان این جمله که بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه در حال انفجار است، گفت: این بیمارستان به دلیل مراجعه از استان‌های همجوار و همچنین پذیرش تمام بیماران دچار ازدحام بالایی شده است که امیدواریم با راه‌اندازی اورژانس استاندارد و مجهز در آن طی سال آینده مشکل آن تا حدودی رفع شود.

وی همچنین از افتتاح یک کلینیک در بیمارستان طالقانی کرمانشاه و مرکز رادیوتراپی شیمی درمانی بیمارستان امام رضا(ع) در سال آینده خبر داد و بیان داشت: این کلینک‌ها مجهز به سیستم نوبت‌دهی الکترونیک هستند به این صورت که بیمار در هر مکانی فقط با دسترسی به اینترنت می‌تواند برای گرفتن نوبت اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه بار دیگر به کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: نیاز استان چهار و 400 تخت است که در حال حاضر تنها 2 هزار و 200 در استان وجود دارد که با افزایش تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌های هرسین، سنقروکلیایی، پاوه، فارابی کرمانشاه، صحنه و... طی سال آینده بخش جزئی از این کمبود برطرف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار