استاندار کرمانشاه گفت: توسعه راه و زیرساخت های ارتباطی شامل بزرگراه، راه آهن و فرودگاه یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رونق و شکوفایی اقتصادی محسوب می شوند.
کد خبر: ۱۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 10 March 2016
استاندار کرمانشاه گفت: توسعه راه و زیرساخت های ارتباطی شامل بزرگراه، راه آهن و فرودگاه یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رونق و شکوفایی اقتصادی محسوب می شوند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ اسدالله رازانی امروز پنجشنبه در آیین افتتاحیه 36 کیلومتر از مسیر بزرگراه کربلا حدفاصل اسلام آباد سرپل ذهاب اظهار کرد: تلاش های بسیاری برای افتتاح هرچه سریعتر این پروژه های مهم در بزرگراه کربلا صورت گرفته است که در این زمینه عملکرد مناسب اداره کل راه و شهرسازی استان قابل تقدیر است.

وی افزود: زیرساخت های ارتباطی با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارند و افتتاح حتی یک روز زودتر این پروژه ها ممکن است از بروز یک تصادف مهلک پیشگیری کند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متأسفانه فقر زیرساخت‌های ارتباطی در کشور موجب شده که  سالیانه شاهد آمار بالای کشته و مجروح شدن هموطنان عزیزمان بر اثر تصادفات باشیم.

رازانی افزود: در کشورهای توسعه یافته ای که دارای جمعیت مشابه کشور و تعداد ماشین بیشتر هستند؛ تعداد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات سالانه کمتر از هزار نفر است و این در حالیست که در ایران سالانه حدود 16 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات کشته می‌ شوند.

این مدیر ارشد با اشاره به اینکه این آمار در سال های گذشته تا مرز 27 هزار نفر کشته در سال نیز رسیده بود در ادامه تصریح کرد: این آمار اکنون با توسعه بزرگراه ها و آزادراه ها، آموزش های عمومی، تلاش های پلیس راهنمایی و بهبود کیفیت وسایل نقلیه به 16 هزار نفر مرگ و میر در سال رسیده است که هنوز فاصله چشمگیری با کشورهای توسعه یافته دارد و این وضعیت زیبنده جامعه اسلامی ما نیست و به اقتصاد کشور نیز ضربه می زند.

وی در بخش دیگری از سخنانش توسعه زیرساختهای ارتباطی را لازمه یک اقتصاد شکوفا و پویا دانست و گفت: گسترش زیرساخت ها در حوزه هایی مانند بزرگراه، راه آهن، فرودگاه و ارتباطات الکترونیکی به رونق و شکوفایی اقتصادی کمک می کند و باید با جدیت بیشتری در توسعه آن ها گام برداشت.

راه آهن یک پروژه استراتژیک برای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه راه آهن غرب کشور را یک پروژه استراتژیک برای استان دانست و افزود: قطعه ملایر- کرمانشاه  در حال انجام است که خوشبختانه تا پایان سال نیز اعتبار مجددی به آن اختصاص می یابد. امیدواریم با اضافه شدن اعتبارات سال آینده، در سال 95 شاهد ورود قطار به استان کرمانشاه باشیم.

این مدیر ارشد همچنین از شتاب گرفتن روند اجرای قطعه کرمانشاه- خسروی در سال آینده خبر داد و گفت: این پروژه دارای مشکلاتی در زمینه برآورد قیمت اولیه بود که خوشبختانه این مسئله رفع شده و از سال آینده اجرای این پروژه شتاب خواهد گرفت.  

رازانی اظهار کرد: با بهره برداری از این مجموعه راه های ارتباطی شاهد رونق و توسعه بیشتر منطقه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار