علیرضا باوندپور هنرمند توانمند صنایع دستی کرمانشاهی در مسابقات جهانی منبت و پیکره تراشی در کشور نپال حضور می‌یابد.
کد خبر: ۲۰۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 20 March 2016
علیرضا باوندپور هنرمند توانمند صنایع دستی کرمانشاهی در مسابقات جهانی منبت و پیکره تراشی در کشور نپال حضور می‌یابد.

پروانه حیدری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه در این باره اظهارکرد: روز جهانی چوب یک جشن سالیانه جهت بالابردن اطلاع عموم مردم از اهمیت و ارزش چوب و همچنین نقش کلیدی چوب در آینده‌ای پایدار است. این روز یک رویداد بزرگ وجهانی است که شامل انواع رشته‌های صنایع دستی مرتبط با چوب نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مسابقاتی جهانی تحت عنوان منبت و پیکره تراشی 2016 از تاریخ 29 اسفندماه تا 7 فروردین سال 95 از طرف بنیاد روزجهانی چوب و جامعه بین المللی فرهنگ چوب برگزار می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: امسال برای اولین بار کشور ایران در این مسابقه شرکت می‌کند که درکل کشور  تنها یک هنرمند ایرانی از استان کرمانشاه بنام علیرضا باوندپور که جز 100 نفر برتر منبت و پیکره تراش جهانی است دعوت بعمل آمده است.

حیدری افزود: حضور صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های خارجی و مسابقات جهانی اقدامی مثبت برای رونق هرچه بیشتر صنایع دستی و همچنین معرفی هنرمندان به جهانیان است.

وی تاکید کرد: این امر یقینا باعث درخشش و شناسایی صنایع دستی که بخشی از غرور ملی و فرهنگی آمیخته با اعتقادات و آداب ورسوم ما ایرانیان است که لازم و ضروری است درتوسعه آن کوشا باشیم‌، می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این مسابقات به میزبانی کشور نپال در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار